نسخه چاپی

بازتاب توافق ایران و تركیه در رسانه های جهان

تا به حال، این دو كشور در دو جبهه مخالف قرار داشتند اما اكنون درپی رفع نگرانی های مشترك هستند.

به گزارش نما، دیپلماسی فعال آقای ظریف و هم گرایی ایران و ترکیه در آستانه نسشت ژنو2، بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان داشته است.





پیش از این، ایران و ترکیه در دو جبهه مخالف قرار داشتند اما اکنون درپی رفع نگرانی های مشترک درباره بحران سوریه هستند. در همین راستا آقای عبدالله گل از آقای روحانی دعوت کرده که به آنکارا سفر کند.





خبرگزاری رویترز (reuters) در گزارشی با عنوان "نشانه هایی از گرم شدن روابط ایران و ترکیه با محوریت نگرانی های مشترک درمورد سوریه" می نویسد : تشدید فرقه گرایی در سوریه، موجب افزایش نگرانی ایران و ترکیه شده است.





نیویورک تایمز آمریکا (nytimes) نیز تیتر زد: "سیگنال های کاهش اختلافات ایران و ترکیه درباره سوریه" و نوشت: ایران و ترکیه که در دو جهت مخالف در بحران سوریه قرار داشتند، روز جمعه نشانه هایی از گرم شدن روابط را بروز داده اند.





روزنامه صهیونیستی جرزالم پست (jpos) در این باره می نویسد: ایران و ترکیه، روز جمعه اعلام کردند که نگرانی مشترکی درباره افزایش ماهیت فرقه گرایی در جنگ داخلی سوریه دارند.





بی بی سی انگلیس (BBC) و دویچه وله آلمان (DW) هم در گزارش هایی زیر عنوان "نگرانی مشترک ایران و ترکیه از بروز جنگ فرقه‌ای در سوریه" آورده اند: وزرای خارجه ایران و ترکیه گفته‌اند که دو کشور برای جلوگیری از به راه افتادن جنگ فرقه‌ای در سوریه با هم همکاری می‌کنند.



۱۳۹۲/۸/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...