نسخه چاپی

رییس دفتر رییس جمهور:

نام سفرهای استانی باید تغییر كند

محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس‌جمهور در مراسم تودیع و معارفه رییس مركز امور حقوقی و بین‌المللی ریاست‌جمهوری و معاونت هماهنگی و پیگیری‌های نهاد ریاست‌جمهوری كه در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد با اشاره به این‌كه آسیب‌ها در اقتصاد پیش از آنكه ناشی از تحریم‌های خارجی باشد به دلیل كاستی‌هایی است كه در سیاست‌های تقویت تولید ملی با آن مواجه بوده‌ایم، گفت: چرا باید در كشور بعد از سه دهه تا این اندازه به واردات كالاهای اساسی اتكا داشته باشیم كه این حاصل تحریم‌های خارجی نیست، بلكه به این خاطر است كه به موقع برای اقتصاد مقاومتی طراحی نكرده‌ایم و آن را به مرحله اجرا نرسانده‌ایم.

به گزارش نما ایسنا نوشت:
وی با بیان این‌که باید لازمه‌های رشد مستمر تولید ملی را فراهم کرد و در مقابل تحمیل محدودیت و انزوا از سوی بدخواهان ایران مقاومت کنیم، تصریح کرد: راه‌های توسعه روابط را باید بگشاییم که این دو مسیر مکمل هم هستند نه جانشین یکدیگر.

رییس دفتر رییس‌جمهور با اشاره به این‌که مرکز امور حقوقی بین‌المللی در شرایط فعلی نقش بسیار مهمی دارد که وظیفه آن دنبال کردن پرونده 30 ساله الجزایر نیست، افزود: این مرکز باید از حقوق کشور در سطح کلان حراست کند و باید برای حضور حقوقی قوی در عرصه بین‌الملل طراحی کند.

رییس دفتر رییس‌جمهور با تاکید بر این‌که باید برای پویایی درونی استان‌ها برنامه‌ریزی کنیم افزود: وظیفه جدید معاونت هماهنگی و پیگیری، برنامه‌ریزی برای پویایی درونی استان‌هاست، چون استان‌های مختلف احکام مختلفی برای توسعه درون‌زا نیاز دارند.

نهاوندیان تاکید کرد: لازمه تعامل سازنده با جهان این است که در همه عرصه‌ها از جمله اقتصاد، دیپلماسی رسمی، مناسبات فرهنگی و حضور حقوقی بین‌المللی شرایط خود را تقویت کنیم که در این راستا از زحمات آقای جعفرزاده و دیگران تقدیر می‌کنم و به آقای محبی خیرمقدم می‌گویم که مسئولیت مرکز امور حقوقی بین‌المللی را به شایستگی بر عهده می‌گیرند که سابقه علمی و تجارب عملی ایشان ما را امیدوار می‌کند که در دوره آینده خدمات این مرکز بتواند به دوره درخشان‌تری تبدیل شود.

وی با اشاره به اهمیت معاونت هماهنگی و پیگیری نهاد ریاست‌جمهوری گفت: رشد درون‌زا یعنی استعدادهای استانی را بشناسیم و وسایلی فراهم کنیم برای رشد درون‌زای استان‌ها و حیف است اسم این برنامه‌ها را سفرهای استانی بگذاریم چون استان‌ها با یک سفر یا چند سفر شکوفا نمی‌شوند و اسم این برنامه را باید برنامه پایش و پویش استان‌ها بگذاریم.

نهاوندیان با اشاره به این‌که زحمات زیادی در معاونت هماهنگی و پیگیری نهاد ریاست‌جمهوری کشیده شده است و از تلاش‌های آقای دادخواه و دیگر عزیزان تقدیر می‌کنیم، افزود: امیدواریم با حضور آقای علی احمدی با کوله‌بار ارزشمندی از تجربه که این مسئولیت را بر عهده گرفتند شاهد روزهای شکوفاتری در این حوزه باشیم.

رییس دفتر رییس‌جمهور افزود: از مجموعه نهاد ریاست‌جمهوری و واحدهای وابسته باید یک پیام همگرایی، هماهنگی و افزایش مستمر بازده خارج شود و در این راستا حرکت خوبی در جهت استفاده از تجارب گذشته شروع شده است که باید همه در این زمینه کمک کنند و نظرات خود را ارائه دهند.

۱۳۹۲/۸/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...