نسخه چاپی

واگذاری‌های شتاب‌زده در روزهای آخر دولت دهم را پیگیری قضایی می‌كنیم

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد گفت: اگر واگذاری‌های عجولانه‌ای در روزهای آخر دولت قبل انجام شده كه نباید می‌شده، از طریق حقوقی آن را به مسیر اصلی برمی‌گردانیم و بنده به مدیران اعلام كرده‌ام كارهای قضایی را در این زمینه انجام دهند.

به گزارش نما، اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور و دبیرشورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم با اشاره به فعالیت‌های این دبیرخانه، اظهار داشت: در حال حاضر سازماندهی این دبیرخانه به اتمام رسیده و همه انتصابات انجام شده و همه هیئت مدیره‌ها، مدیران عامل مناطق و معاونین این دبیرخانه انتخاب شده‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که مدیران عامل مناطق آزاد مباحثی را درباره تخلفات ملی و فساد مالی مناطق آزاد در دولت دهم مطرح کرده‌اند، نظر شما چیست؟ اظهار داشت: بهتر است آقایان قبل از اعلام برخی مسائل ابتدا در آن‌ها عمیق شوند و ابتدا اقدامات قضایی را انجام دهند تا پرونده‌ها رسیدگی شود. ممکن است برخی اظهار نظر‌ها دقیق نباشد؛ اینکه چیزی بگوییم و فردا متوجه شویم آن حرف دقیق نیست، زیبنده نخواهد بود و لذا من از مدیرانم خواهش کردم از رسانه‌ای کردن مسائل پرهیز کنند تا کار حقوقی و قضایی انجام شود و تلاش خود را در راستای احقاق حقوق بیت المال بگذارند.

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تصریح کرد: مدیران مناطق آزاد باید دقت خود را بر این بگذارند که اگر قراردادهای نامناسبی در دوره گذشته یا واگذاری‌های عجولانه‌ای در روزهای آخر دولت قبل انجام شده که نباید می‌شده، از طریق قانونی و حقوقی آن را به مسیر اصلی برگردانند.

ترکان با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم حقوق بیت المال تضییع شود، افزود: متاسفانه در روزهای آخر دولت قبل اقداماتی به صورت "هول هولکی" در مناطق آزاد انجام شده که فعلا نباید رسانه‌ای شود و بنده به مدیران اعلام کرده‌ام کارهای حقوقی و قضایی را در این زمینه انجام دهند و با سنجیدگی اسناد را پیدا کنند.

** پیگیری تخلفات مدیران مناطق آزاد دولت دهم در دستگاه قضایی

وی اضافه کرد: نظام اسلامی، دستگاه قضایی و دادگستری دارد و ما از طریق دادگستری این مسائل را پیگیری می‌کنیم و خوشبختانه قضات نیز همکاری خیلی خوبی با ما دارند.

مشاور رئیس جمهور خاطرنشان کرد: گفت‌و‌گو‌های اولیه‌ای با مسئولان محترم قضایی داشته‌ایم و آن‌ها بسیار خوب و شایسته با ما برخورد کردند و برای رسیدگی به پرونده‌ها اعلام آمادگی کردند. آنها به ما اعلام کردند اسناد و پرونده‌ها را به دستگاه قضایی ارائه دهید تا رسیدگی جامع انجام و حکم صادر شود.

۱۳۹۲/۸/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...