نسخه چاپی

دیدار دبیركل اتحادیه جهانی آشوریان با معاون وزیر خارجه

دبیركل اتحادیه جهانی آشوریان با معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه كشورمان دیدار و گفت‌وگو كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه در دیدار با «بت کلیا» نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی و دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان، ضمن تشریح سیاست خارجی کشورمان در منطقه غرب آسیا، تاریخ و تمدن مشترک آشوریان و جامعه اسلامی را به ویژه در حوزه تعاملات مشترک معنوی با جامعه شیعیان در بین النهرین مورد تأکید قرار داد.

امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به تحولات غرب آسیا و شمال آفریقا، بیداری مردم منطقه را با هدف پیگیری مطالبات به حق آنها یک موضوع اساسی برشمرد که ضرورت رعایت حقوق اقلیت‌ها نیز جزء اصول پذیرفته و مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.

وی با تبیین شرایط منطقه و اشاره به پدیده شوم افراط و دامن زدن به درگیری‌های طائفی و مذهبی، اقدام گروه‌های تروریستی در سوریه علیه مردم و از جمله جامعه مسیحیان و تخریب کلیساها و اماکن دینی را محکوم کرد.

بت کلیا نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی و دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان در این دیدار ضمن تشریح دستاوردهای سومین کنگره جهانی اتحادیه مزبور در جمهوری اسلامی ایران، برگزاری آن را در دولت یازدهم از افتخارات اتحادیه برشمرد.

وی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از دولت جمهوری اسلامی ایران به جهت کمک‌های انساندوستانه به آشوریان در منطقه غرب آسیا در شرایط بحرانی این منطقه به ویژه در وضعیت کنونی سوریه و وضعیت گذشته عراق، خواستار تداوم کمک‌های مزبور به‌خصوص در جهت توجه به حقوق اساسی آشوریان در منطقه غرب آسیا شد.

در ادامه این دیدار نمایندگان دفاتر پنجگانه اتحادیه در سراسر جهان ضمن تأکید بر ضرورت حمایت از آشوریان غرب آسیا، خواستار کمک جمهوری اسلامی ایران به منظور حفظ و تداوم وضعیت پایدار آشوریان در این منطقه و جلوگیری از مهاجرت آنان به خارج از منطقه شدند.

۱۳۹۲/۸/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...