نسخه چاپی

برهانی:فوتبالیستی كه«میو میو» كند، داریم!

مهاجم تیم فوتبال استقلال اعتقاد دارد نیمكت نشینی در این مدت انگیزه او را دو چندان كرد.

مهاجم شماره 9 استقلال پس از مدتها برای تیمش گل زد. بازیکنی که در هر بازی بوی گل می داد مدتی را در کمای روحی به سر برد تا جایی که گمانه زنی ها در مورد جدایی اش از استقلال آغاز شد. برهانی که در این مدت سکوت کرده و اعتراضی نداشت به یکباره مقابل سایپا فیکس شد و گل سه امتیازی تیمش را به ثمر رساند.

برهانی در گفت‌وگو با فارس، در خصوص اتفاقات نیم فصل اول و البته مشکلاتی که داشت صحبت کرد.

فارس: موافقی از سریال پژمان شروع کنیم؟ کمی در مورد حضورت در این سریال صحبت کن.

ابتدا دوست نداشتم در این سریال بازی کنم چون پیش از یک تجربه ناموفق داشتم. البته اصلا دوست ندارم در کارهای دیگری به جز فوتبال دخالت کنم و فکر می‌کنم در همین فوتبال به زور کار می‌کنم چه برسد به رشته‌های دیگر. من اهل ناخنک زدن به کارهای دیگر نیستم ولی وقتی دیدم فوتبالیست‌های دیگری هم در این سریال هستند قبول کردم البته سام درخشانی یکی از دوستان صمیمی من است و سروش صحت و پیمان قاسم‌خانی کارهایی ارائه کردند که مورد استقبال مردم قرار گرفته بود. با توجه به اینکه در نیم فصل بود که این کار را قبول کردم البته در اوقات فراغتم این کار را پذیرفتم. به قول دوستان بیشتر از این بابت خوشحالم که به این سریال نه نگفتم. (به قول فردوسی‌پور که می‌گوید به هیچ توپی نه نگفت) من هم به این سریال نه نگفتم!

فارس: پیشنهادات دیگری برای بازی داشتی؟

بعد از سریال در مسیر زاینده‌رود 5-6 پیشنهاد داشتم ولی این کار مقداری متفاوت‌تر بود و به همین خاطر آن را پذیرفتم.

فارس: خودت که بازی خودت را تماشا می‌کردی چه نظری داشتی؟

من که این کاره نبودم تا بخواهم خودم را آنالیز کنم ولی خدا کند مردم خوششان آمده باشد. چون من آماتور بودم.

فارس: خیلی‌ها اعتقاد داشتند این سریال به نوعی تمسخر زندگی بازیکنان فوتبال است و عده‌ای دیگر معتقدند اتفاقات رخ داده عین واقعیت است که در زندگی فوتبالیست‌ها رقم می‌خورد.

من زیاد از هنر سررشته ندارم. به خصوص در هنر هفتم. ولی این را می‌دانم که اگر قرار باشد یک کار طنز ساخته شود در خیلی از مسائل آن باید غلو شود طبیعی است که در برخی از صحنه‌های این سریال باید شرایطی در نظر گرفته می‌شد که طنز در آن نمایان شود.

فارس: دوست دارم شفاف جواب این سؤال را بدهی. فوتبالیستی داریم که (میومیو) کند؟!

می‌خندد. بله داریم چرا که نه. خیلی از مردم هستند که تکیه کلام‌های خاصی دارند و از آن استفاده می‌کنند.


فارس: حتما خبر داری که این اصطلاح سکانس‌های اول سریال پژمان روی جامعه تاثیر گذاشته بود؟

واقعا؟

فارس: خیلی از مردم تصور می‌کنند زندگی فوتبالیست‌ها همین گونه است...

ما فوتبالیست‌ها که از فضا نیامده‌ایم ما هم جزئی از مردم هستیم. ما اصطلاحاتی داریم حتی شاید بدتر از (میومیو)! خود من اصطلاحی دارم که به همه دوستانم می‌گویم. مثلا به نانوای سرکوچه خودمان هم می‌گویم (دوستت دارم) این تکیه کلام همیشگی من است ولی فکر نمی‌کنم ایرادی داشته باشد.

فارس: از پژمان بگذریم. چه طور بود چند وقت درون خودت بودی، کمتر مصاحبه می‌کردی و کلا گوشه‌گیر بودی اما امروز که برگشتی دوباره روی جلد همه روزنامه‌ها هستی.

این نظر لطف دوستان رسانه‌ای است. چند دلیل برای خودم داشتم اول اینکه می‌خواستم بیشتر تمرکز کنم. دوم اینکه نمی‌خواستم با مصاحبه‌هایم حاشیه بسازم و یکی اینکه به مردم دروغ نگویم و چند دلیل خاص دیگر که پیش خودم محفوظ است.



فارس: از این روند جواب گرفتی؟

تقریبا. می‌خواهم کمتر حرف بزنم. اتفاقا دیروز با امیرخان (قلعه‌نویی) صحبت می‌کردم او می‌گفت حرف نزده همیشه طلا است و حرف زده شده نقره. چون حرفی که همه منتظر آن هستند تا بشنوند قیمت طلا را دارد. دوست دارم همیشه حرف‌هایم طلا بماند. در این مدت حس کردم مصاحبه نکردنم روی عملکردم تاثیر خوبی داشت. خدا را شکر که دوستان رسانه‌ای من را درک کردند.

فارس: به بازی برسیم. استقلال برد خوبی داشت.

ما 3-4 بازیکن محروم داشتیم و چند بازیکن مصدوم. آنها بازیکنان بزرگی بودند که هر کدامشان با وجودشان یک نتیجه را تغییر می‌دهند. خوشبختانه بازیکنان جایگزین خوب کار کردند و توانستیم یک عملکرد خوب داشته باشیم. سایپا هم بازیکنان و مربیان خوبی داشت و دیدید که کیانوش رحمتی که یکی از عوامل قهرمانی استقلال بود در سایپا اصلا بازی نکرد. از همه مهمتر اینجا بود که در کرج بردیم و خدا را شکر با غیرت بازیکنان سه امتیاز را گرفتیم.

فارس: استقلال بدون فرهاد مجیدی چه طور بود؟

به نظر من خیلی جو بدی بود. فرهاد همیشه جایش خالی است و بازیکنی بود که همه او را دوست داشتند. رفتن مجیدی آزاردهنده بود همیشه وقتی مجیدی در ترکیب نبود امیدی داشتیم که او برمی‌گردد چون شاید سه کارته می‌شد ولی این بازی حال و هوای خاصی داشت مخصوصا زمانی که گل زدم. مجیدی اولین بازیکنی بود که بعد از گل زدن همیشه به سراغم می‌آمد ولی دیروز نبود گلم را هم تقدیم مجیدی کردم چون همیشه به من روحیه می‌داد. نکته بارز فرهاد مجیدی عملکرد فوق‌العاده فنی او و همچنین خصوصیات خوب اخلاقی او بود.

فارس: حرف خاصی از مجیدی در ذهنت باقی مانده؟

مکث می‌کند. او همیشه می‌گفت در فوتبال پستی و بلندی زیاد است و تو مشکلاتت را فراموش کن. هیچ وقت به مشکلات فکر نکن و حل آنها را به آینده موکول کن. حرف مجیدی همیشه همین بود. این جمله معروف مجیدی است که همیشه به یاد دارم.


فارس: با رفتن مجیدی فکر نمی‌کنی جا برای مهاجمان به خصوص خودت باز شد؟

مگر غیر از این است؟ مشخص است با نبود مجیدی به دیگر بازیکنان بازی می‌رسد. چون این موضوع طبیعی است. وجود مجیدی برای همه دلگرمی بود و وقتی بازیکنی با چنین خصوصیاتی از یک تیم جدا می‌شود طبیعتا ادامه فصل هم جا برای هم پستی‌های او باز می‌شود.

فارس: ادامه فصل را با استقلال چه طور می‌بینی؟

در ابتدای فصل همه می‌گفتند استقلال بازیکنان زیادی گرفته و کار در ادامه راه سخت می‌شود ولی شما دیدید که در این بازی بیش از 5 بازیکنمان را در اختیار نداشتیم و اگر بازیکن جایگزین نبود دچار مشکل می‌شدیم. ما در نیم فصل دوم هم جام حذفی داریم هم لیگ قهرمانان آسیا. امیدوارم مصدومان ما هم برسند و یک تیم کامل داشته باشیم.

فارس: در این مدت شایعاتی مبنی بر رفتن از استقلال مطرح است و اینکه قرار بود با یک سری از بازیکنان معاوضه شوی. این صحبت‌ها اذیتت نکرد؟

خیلی ناراحت‌کننده بود. در این 7 سالی که من در استقلال بودم حتی در سال اول پیشنهادات خوبی داشتم ولی با تمام وجودم استقلال را انتخاب کردم. یادم می‌آید یک سال چند بازیکن تیم ما رفتند و استقلال خالی از بازیکن شد و من هم می‌توانستم اما برای اینکه دست تیم خالی نباشد ماندم تا کمک کنم. آن سال مشکلات زیادی برایم به وجود آمد. حتی دوست نداشتم دل یک نفر از هواداران بشکند اما امسال چیزهای عجیب و غریبی را تجربه می‌کنم. هر روز در یک تیم هستم و هر روز با یک بازیکن عوض می‌شوم. امسال فکر می‌کنم با نیمی از بازیکنان لیگ برتر معاوضه شدم. به نظرم این صحبت‌ها خیلی آزاردهنده بود و شاید اگر یک نفر جای من باشد من را درک کند ولی با همه اینها ساختم و همیشه امیدوار بودم و حتی بازیکنان تیم به من انرژی دادند که روحیه خودم را حفظ کنم.

فارس: آرش برهانی در استقلال می‌ماند؟

من همیشه یک استقلالی‌ام و اگر دست خودم باشد دوست دارم تا آخر عمر در استقلال بمانم ولی یک سری از صحبت‌ها آزاردهنده است و دوست ندارم این مسائل باشد.

فارس: به نظر خودت از عملکردت در این فصل راضی هستی؟

من قبل از فصل با انگیزه زیاد و تمرکز بالا کار کردم و اگر یادتان باشد من و اکبرپور اولین بازیکنانی بودیم که در تمرینات حاضر شدیم و در کنار بچه‌های تیم امید کار را آغاز کردیم. امسال سعی کردم خودم را در فرم خوبی نگه دارم و تمام سعی و تلاشم را کردم که بتوانم نظر کادر فنی را جلب کنم و فکر می‌کنم خیلی خوب شروع کردم اما با نظر کادر فنی چند بازی بیرون ماندم. وقتی بیرون باشی هم بدنی و هم روحی افت می‌کنی. در بازی با صبا بازی کردم و پاس گل دادم ولی بعد از آن به من بازی نرسید هر چند ناامید نشدم و همین حالا که با شما صحبت می‌کنم ناامید نیستم و حتی نیمکت‌نشینی باعث شد تمریناتم دو برابر شود.

فارس: در این مدت خیلی هم شایعه به وجود آمد که قلعه‌نویی از تو راضی نیست.

واقعا از بعضی مسائل خندم گرفت یکی از سایت‌ها نوشته بود دلیل نیمکت‌نشینی برهانی شب ‌زنده‌داری‌های او است. این مسائل برایم خنده‌دار بود. بعد از 12 سال بازی در لیگ می‌دانم چگونه زندگی کنم و چه رفتاری داشته باشم ولی این حرف‌ها زده می‌شد و من هم سکوت می‌کردم. حالا انگیزه زیادی دارم خیلی امیدوارم که بیشتر از اینها به استقلال کمک کنم و بیشتر گل بزنم. ولی در این نیم فصل با اهدافی که در ذهنم داشتم و عملکردی که دیدید از خودم راضی نیستم. امیدوارم در آینده خیلی بیشتر کمک کنم.

فارس: کسی به تو نگفت در این مدت حرفه‌ای رفتار کردی و شاید اگر بازیکن دیگری بود و سابقه تو را داشت شروع به اعتراض می‌کرد.

امیدوارم حرفه‌ای رفتار کرده باشم. هر بازیکنی که برای استقلال توپ می‌زند منافع باشگاه برایش مهمتر است. وقتی ما می‌بریم مردم خوشحال هستند ولی دیدم که بعد از بازی با اف‌سی‌ سئول با وجودی که ما حذف شدیم مردم را تشویق کردند. این باعث شد که رویم تاثیرگذار باشد همیشه منافع شخصی‌ام را در نظر نگرفتم و وقتی روی نیمکت بودم با خودم گفتم این صلاح باشگاه است.سعی کردم اینگونه به تیمم کمک کنم. هر چند که شرایط خیلی سختی را تجربه کردم.

۱۳۹۲/۸/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...