نسخه چاپی

سازمان ملل: 40 درصد جمعیت سوریه نیازمند كمك فوری هستند

سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام كرد: 40 درصد از جمعیت سوریه نیازمند كمك های انسان دوستانه هستند.

به گزارش نما به نقل از سایت شبکه الجزیره، دفتر هماهنگی کمک های انسان دوستانه وابسته به سازمان ملل متحد اعلام کرد: تعداد شهروندان سوریه که در داخل و خارج از این کشور نیازمند کمک های انسان دوستانه فوری هستند به بیش از 9.3 میلیون نفر رسیده که این رقم معادل 40 درصد جمعیت سوریه است.

جمعیت سوریه 23 میلیون نفر است. دلیل این وضعیت جنگ نابودگر در سوریه عنوان شده است.

خانم فالیری اموس هماهنگ کننده امور انسان دوستانه در سازمان ملل متحد در نشست غیرعلنی شورای امنیت سازمان ملل متحد در نیویورک هشدار داد : اوضاع انسانی در سوریه به سرعت در حال وخامت و غیرقابل توقف است.

اموس همچنین از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست به مردم سوریه کمک کند و بر طرف هایی که می توانند به حمایت از شهروندان و تاسیسات غیرنظامی در سوریه اقدام کنند تاثیر بگذارند و کانال های امن را برای ورود امدادگران پزشکی و کمک های پزشکی و رساندن امن کمک های انسان دوستانه و بدون مانع به دست نیازمندان به کمک در سوریه فراهم کنند.

سوریه از فروردین 1390 تاکنون با موجی از ناآرامی های خشونت آمیز روبه رو است که هم اکنون به جنگ داخلی گسترده و شدیدی میان دولت ومخالفان مسلح تبدیل شده است.

تاکنون بیش از 100 هزار نفر در بحران سوریه کشته، دو میلیون نفر از جمعیت سوریه به کشورهای همسایه پناهنده شده اند و 5 میلیون نفر از جمعیت سوریه نیز آواره شده اند و به مناطق دیگری دراین کشور فرار کرده اند.

۱۳۹۲/۸/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...