نسخه چاپی

بخشش ۲ قاتل پای چوبه دار

اولیای دم دو مقتول در مشهد و شهرضا به دو قاتل ، زندگی دوباره بخشیدند .

به گزارش نما، دبیر کمیته اطلاع رسانی دادگستری خراسان رضوی به خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت : در آخرین روزهای بهار سال 1387 ، جوان 20 ساله ای در یکی از خیابان های شهر سبزوار ، جوان هم سن و سال خود را از حرکات خطرآفرین با موتورسیکلت برحذر داشت اما جوان موتورسوار این اعتراض را برنتابید و به روی او چاقو کشید و بدین ترتیب قتل هولناکی را رقم زد .

علی اردکانیان افزود: با بازداشت جوان قاتل و طی مراحل قضایی اتهام او ، در نهایت حکم قصاص نفس برای وی صادر شد و مجرم برای محاکمه به شعبه پنجم دادگاه کیفری استان خراسان رضوی انتقال یافت.

به گفته وی سرانجام پرونده برای اجرای حکم قصاص نفس به دادگستری خراسان رضوی ارسال شد و در حالیکه مقدمات اجرای حکم فراهم شده و قرار بود قاتل در زندان مرکزی مشهد به دار مجازات آویخته شود ، خانواده مقتول لذت عفو در ایام سوگواری امام حسین(ع) را ترجیح دادند و در محل اجرای حکم اعلام کردند که به احترام امام حسین(ع) و به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری آقا اباعبدالله الحسین(ع) از قصاص قاتل فرزندشان می گذرند .

به گفته وی طبق قانون ، قاتل از جنبه عمومی جرم به 3 تا 10 سال زندان محکوم می شود .

در شهرضا نیز اولیای دم مقتول ، از قصاص قاتل گذشتند .

مدیر روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان اصفهان گفت : قاتل 6 سال پیش دریک درگیری لفظی در یکی از روستاهای سمیرم فردی را به قتل رسانده و در پی این قتل به قصاص محکوم شده بود .

آقای کاظم زاده افزود : قاتل پس از شش سال حبس در زندان شهرضا امروز به محل اجرای حکم منتقل شد اما در پای چوبه دار با عفو و بخشش خانواده مقتول از مجازات قصاص خلاص شد .

۱۳۹۲/۸/۱۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...