نسخه چاپی

خبر صداوسیما دردسر ساز شد!

مانور زلزله در روستای كریك شهرستان دنا و جلوی چشمان مردم این روستا برگزار شد و پخش این گزارش عجیب در مورد آن، سبب دلخوری و رنجش برگزاركنندگان و مردم كریك شده است.

به گزارش نما، در روزهای گذشته خبری از شبکه استانی کهگیلویه و بویراحمد و پس از آن از بخش خبری 20 و 30 پخش شد که تعجب بسیاری را در پی داشت.

این خبر که با عنوان «دزدی واقعی وسط مانور الکی!» پخش شد، نشان می‌داد در حین برگزاری مانور زلزله، یک دزد واقعی به یک نفر که الکی مصدوم شده حمله‌ور می‌شود و قصد ربودن کیف پول او را دارد.

به نوشته ایسنا؛ خبر این دزدی در حالی از بخش‌های خبری استان کهگیلویه و بویراحمد و برنامه صرفاً جهت اطلاع پخش شد که همه حاضران در مانور می‌گویند این دزد و پلیس بازی، بخشی از برنامه مانور بوده و خبر «دزدی واقعی وسط مانور الکی!» ناشی از اشتباه شبکه استانی کهگیلویه و بویراحمد و مجری اخبار 20 و 30 است.

مانور زلزله در روستای کریک شهرستان دنا و جلوی چشمان مردم این روستا برگزار شد و پخش این گزارش عجیب در مورد آن، سبب دلخوری و رنجش برگزارکنندگان و مردم کریک شده است.

مردم روستا با انتشار نامه‌ای که به امضای شورای روستا نیز رسیده است اعتراض خود را به صورت رسمی به گوش مسؤولان رسانده و خواستار عذرخواهی صداوسیما هستند.

آن‌ها می گویند صحنه دزدی اجرا شده در مانور و دستگیری سارق توسط پلیس، بر حضور به موقع نیروهای انتظامی در سوانح و حوادثی از قبیل زلزله اشاره داشته است اما خبرنگار شبکه دنا از شیوه اجرای مانور بی اطلاع بوده و از این بخشِ مانور، خبر «دزدی واقعی در مانور الکی» را می سازد.

انتشار این تصاویر از شبکه استانی دنا و اخبار 20:30 سبب واکنش برخی رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد نیز شده است.

امید است تا مسؤولان صدا و سیما و سردبیران بخش های خبری اجازه ندهند آبروی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد که به صمیمت و مهمان نوازی شهره اند به بازی گرفته شود و با عذرخواهی رسمی احساسات جریحه دار شده مردم را تسکین دهند.

روستای «کریک» با معماری سنتی زیبا که امروزه در ادبیات معماری ایران روستاهای «ماسوله ای» نام گرفته است در شهرستان دنا و در 25 کیلومتری شهر یاسوج در استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

۱۳۹۲/۸/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...