نسخه چاپی

كسی نمی‌خواهد دست خالی از ژنو باز گردد

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: اكنون كه مذاكرات ایران و گروه 1+5 به سطح وزرای امور خارجه ارتقاء یافته، هیچ یك از طرفین مایل نیست كه دست خالی و بدون نتیجه مثبت ژنو را ترك كند، چرا كه این «یك اشتباه راهبردی» خواهد بود.

به گزارش نما به نقل از فارس معاون وزیر خارجه روسیه گفت: اکنون که مذاکرات ایران و گروه 1+5 به سطح وزرای امور خارجه ارتقاء یافته، هیچ یک از طرفین مایل نیست که دست خالی و بدون نتیجه مثبت ژنو را ترک کند، چرا که این «یک اشتباه راهبردی» خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر خارجه و طرف مذاکره کننده روسی در مذاکرات هسته‌ای بین نمایندگان ایران و گروه «1+5» به خبرنگار این خبرگزاری اعلام کرد: سطح مذاکرات روز شنبه در ژنو که به سطح وزرای امور خارجه کشورها ارتقاء یافته، این امیدواری را بوجود آورده است که مذاکرات به نتایجی که جهان در انتظار آن است، دست یابد.

ریابکوف گفت: مسائل بسیار زیادی مطرح است که منافع عمیق کشورها را در بر می‌گیرد. همین مسئله باعث شده است تا مذاکرات ژنو به سطح وزرای امور خارجه کشورهای شرکت کننده ارتقاء یابد. ما انتظار داریم که در پایان مذاکرات روز شنبه به نتایج پایداری که همه جهان در انتظار آن هستند، دست یابیم.

معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که اکنون که مذاکرات کاملا جدی شده است، هیچ کس، از جمله ایران و آمریکا مایل نیستند تا دست خالی و بدون بدست آوردن نتیجه مثتبی به خانه بازگردند، در این صورت، چنین اتفاقی «یک اشتباه راهبردی» خواهد بود.

ریابکوف همچنین تایید کرد که "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه روز شنبه به جمع مذاکرات نمایندگان تهران و گروه «1+5» در حل و فصل مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران در ژنو خواهد پیوست.

پیش از این یک مقام آگاه در وزارت خارجه روسیه اعلام کرده بود که لاوروف صبح روز شنبه به ژنو پرواز خواهد کرد.

۱۳۹۲/۸/۱۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...