نسخه چاپی

اتفاقات بسیار خوبی در مذاكرات ژنو رخ خواهد داد

استاد دانشكده خبر با بیان اینكه اتفاقات بسیار خوبی در مذاكرات ژنو رخ خواهد داد، گفت: تشكیل كمیته كار گروهی و فنی در ژنو بعد از مذاكرات گذشته نشان می‌دهد كه مذاكرات توانسته نتایج قابل قبولی را اتخاذ كند، همچنین طرف‌های مذاكره به این باور رسیده‌ كه باید مسئله هسته‌ای ایران از راه گفتگوی سیاسی حل شود.

به گزارش نما، "حسن هانی‌زاده" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، بااشاره به اينکه مذاکرات ژنو تا کنون نتایج مثبتی را به همراه داشته است، گفت: حضور وزرای خارجه آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و روسیه در نشست ژنو نشان می‌دهد که اتفاقات بسیار مثبتی در حال رخ دادن است و این که ایران و 1+5 به نقطه تفاهم مشترکی برای حل موضوع هسته‌ای رسیده‌اند.

هانی‌زاده افزود: تشکیل کمیته کار گروهي و فنی در ژنو بعد از مذاکرات گذشته نشان می‌دهد که مذاکرات توانسته نتایج قابل قبولی را اتخاذ کند، همچنین طرف‌هاي مذاکره به اين باور رسيده‌اند که مسئله هسته‌اي ايران بايد از راه گفتگوي سياسي حل و فصل شود.

این کارشناس سیاسی در ادامه بیان کرد: ظرف چند روز آینده قطعا اتفاقات بسیار خوبی در مذاکرات رخ خواهد داد؛ چراکه ایران و کشورهای 1+5 در این دوره تلاش وافری دارند که تحریم‌های یک طرفه را به تدریج از جمهوری اسلامی لغو کنند که این قطعاً نشانه خوبی از پیشروی مذاکرات در ژنو است.

این استاد دانشکده خبر با توجه به اظهارات خبرنگاران خارجی که روز گذشته بیان کردند احتمال دارد آمریکا نیمی از تحریم‌های پتروشیمی علیه ایران را لغو و قسمتی از پول‌های بلوکه شده ایران را بازگرداند تصريح کرد: در جریان مذاکرات تمام موضوعات ناگفته مورد بحث قرار گرفته و مسئله پول‌های بلوکه شده ایران در آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم‌های نفتی، تحریم‌های کالا و ... در طول دو هفته گذشته مورد بحث و تبادل نظر جدی قرار گرفته، حتی کمیته فنی تشکیل شده این مذاکرات اعلام کرده به نتایج قابل قبولی دست پیدا کرده‌ایم، لذا به نظر می‌رسد آزادسازي پول‌های بلوکه شده ایران در دستور کار مذاکرات ژنو قرار دارد و به زودی شاهد اتفاقات خوبی در حوزه هسته‌ای نیز خواهیم بود.

۱۳۹۲/۸/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...