نسخه چاپی

واكنش مجلس به حذف ایران كد

عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید دلایل قانع كننده ای برای حذف ایران كد از سیستم توزیع و ساماندهی كالا در كمیسیون صنایع و معادن به نمایندگان ارائه بدهد.

به گزارش نما به نقل از مهر، حمیدرضا فولادگر با اشاره به اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت اگر معتقد به حذف راه و روشی قانونی است، باید دلایل منطقی خود را بگوید افزود: سیسیتم ایران کد مورد وثوق دولت و مجلس جهت ساماندهی نظام توزیع از مبدا تا مقصد است که در همه جای دنیا از آن بهره گرفته می شود لذا اگر دولت قائل به حذف این روش است، باید در مورد اینکه چه معایبی باعث شده که این مزیت مورد نظر قرار نگیرد توضیح دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهارداشت: حتی اگر این طرح با اشکالاتی روبرو است و یا حتی غلط اجرا می شود باید پرسید طرح جایگزین چیست؟

وی تاکید کرد: بنابراین دولتمردان باید بگویند دلایل لغو سیستم ایران کد چیست؟ آیا معایب آن بیشتر از مزایایش بوده؟ یا اینکه اگر طرح جایگزینی دارند چرا تا الان در موردش اطلاع رسانی نکردند؟ در شرایط فعلی که بحث مبارزه با قاچاق یکی از اولویت ها است تشخیص حذف یک سیستم ضدقاچاق توجیه ندارد.

فولادگر خاطرنشان کرد: قطعا کمیسیون در سوالی از وزیر ابعاد این مسئله را جویا خواهد شد.

۱۳۹۲/۸/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...