نسخه چاپی

نشست مخالفان سوری در استانبول تعطیل شد

نشست مخالفان نظام سوریه در استانبول بامطرح شدن نام‌هایی برای احزار سمت وزارت در كابینه مرحله انتقال قدرت در سوریه تا امروز به تعطیلی كشیده شد.

به گزارش نما به نقل از پایگاه خبری الشرق الاوسط؛ ائتلاف موسوم به گروه ملی مخالفان و انقلابیون سوریه بحث مربوط به مساله مشارکت در کنفرانس ژنو ۲ را در نخستین جلسه در استانبول ترکیه پیگیری کردند.

در این نشست شرکت کنندگان اعلام کردند: بحث مربوط به مشارکت کردن یا نکردن در کنفرانس ژنو ۲ به بعد از دریافت دعوت رسمی از سوی سازمان ملل صورت خواهد گرفت.

شرکت کنندگان در نشست استانبول ترکیه بعد از بررسی مساله مشارکت کردن یا نکردنشان در کنفرانس ژنو ۲ در بخش شامگاهی این نشست مساله تشکیل کابینه مرحله دولت انتقالی در سوریه را بررسی کردند که با مطرح شدن نام برخی از مسئولان به عنوان وزرای پیشنهادی مرحله انتقال قدرت در سوریه بحث به اختلاف نظر کشیده شد.

شرکت کنندگان در نشست دیروز استانبول همچنین موضوع تامین اعتبار و بودجه لازم برای دولت مرحله انتقالی سوریه را هم بررسی کردند.

در نشست دیروز اعضای ائتلاف ملی مخالفان و انقلابیون سوریه تصمیم گرفتند مساله مشارکت کردن در کنفرانس ژنو ۲ را به احمد الجربا رئیس این ائتلاف واگذار کنند، آنها به این نتیجه رسیدند که نظر رئیس این ائتلاف که در نشست وزرای خارجه کشورهای عربی در قاهره هفته گذشته مطرح شده بود معتبر است.

محمد السرمینی یکی از اعضای این ائتلاف به رسانه های حاضر در این نشست گفت: شرکت کنندگان در این نشست می کوشند درباره مشارکت در کنفرانس ژنو ۲ را بررسی خواهند کرد.

براساس رای احمد الجربا وی در نشست قاهره تاکید کرده بود: برای برکناری بشار اسد رئیس جمهوری سوریه از قدرت باید یک جدول زمانبندی شده ای تهیه شود، و همچنین جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس ژنو ۲ مشارکت نکند و این دو مساله از نظر وی تنها پیش شرط های ائتلاف برای شرکت در کنفرانس ژنو ۲ بود.

خالد الصالح سخنگوی گروه موسوم به ائتلاف ملی مخالفان وانقلابیون سوریه اعلام کرد: ما همواره تاکید کرده ایم می خواهیم به کنفرانس ژنو ۲ برویم اما در عین حال اعلام کرده‌ایم که از آن بیم داریم که نظام بشار اسد به نتایج حاصل از این کنفرانس پایبند نباشد.

وی در این باره مدعی شد: ما از آن بیم داریم که نظام سوریه بازهم به فکر وقت کشی بیفتد، و به قتل عام ملت سوریه ادامه دهد، از این رو کسانی که به ژنو ۲ می روند باید کاملا در تصمیم گیری ها جدی باشند و این روسیه که هم پیمان سوریه است را هم در بر می گیرد.

احمد رمضان یکی از اعضای هیئت سیاسی ائتلاف گفت: موضع ما هماهنگ شده است و موضع ما همان موضع احمد الجربا است، وی در نشست وزرای خارجه کشورهای عرب در قاهره مطالبی را بیان کرد که ما به عنوان اعضای ائتلاف به این سخنان پایبند هستیم.

وی افزود: ائتلاف ژنو ۲ را گامی عملی برای انتقال قدرت در سوریه می شناسد از این رو در این کنفرانس باید هیئتی سوری تشکیل شود که برای انتقال قدرت در این کشور از اختیارات سیاسی، اجرایی، امنیتی و نظامی لازم برخوردار باشد.

احمد رمضان گفت: ما خواستار عملی شدن کامل قطعنامه ۲۱۱۸ سازمان ملل درباره سوریه هستیم ولی پیش از هرکسی این نظام سوریه است که باید با این قطع نامه موافقت کند.

منابع شرکت کننده در این کنفرانس اعلام کردند: امروز یکشنبه شرکت کنندگان در این کنفرانس در استانبول به مذاکرات خود ادامه خواهند داد تا درباره تمام اهداف کنفرانس ژنو‌‌‌۲ بررسی های لازم را به عمل اورند.

۱۳۹۲/۸/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...