نسخه چاپی

روند دور شدن از دلار در تركیه طی هفته‌های آینده شدت می‌گیرد

عکس خبري -روند دور شدن از دلار در ترکيه طي هفته‌هاي آينده شدت مي‌گيرد

وزیر دارایی تركیه در گفتگو با سران سازمان‌های غیردولتی در استانبول گفت روند دور شدن از دلار و تبدیل سرمایه‌های ارز خارجی به لیر تركیه طی هفته‌های آینده تسریع می‌شود.

به‌گزارش نمابه نقل از دیلی صباح، نورالدین نباتی، وزیر دارایی ترکیه اعلام کرد روند دور شدن از دلار در این کشور طی هفته‌های آینده تسریع می‌شود.

نباتی در گفتگو با سران سازمان‌های غیردولتی در استانبول گفت تورم تا زمان انتخابات ریاست‌جمهوری و مجلس در اواسط ۲۰۲۳ تک‌رقمی خواهد شد. تورم در ترکیه در پایان سال گذشته میلادی به ۳۶ درصد رسیده بود یعنی بالاترین رقم طی ۱۹ سال گذشته.

وی همچنین اضافه کرد تبدیل سرمایه‌های ارز خارجی به لیر ترکیه طی هفته‌های آینده تسریع می‌شود. وزیر دارایی ترکیه تصریح کرد طبق یک طرح دولتی برای حفاظت از حساب‌های لیر در برابر کاهش ارزش ارزهای خارجی، بیش‌از ۱۳۱ میلیارد لیر (۹.۶۹ میلیاد دلار) از جمعه‌شب در حساب‌ها واریز شده‌است.

هدف از این طرح که ماه گذشته اعلام شد این است که شهروندان از نگهداری سرمایه‌هایشان در بانک احساس امنیت بیشتری داشته باشند.

این طرح ارزش حساب‌های مخصوص جدید را به ارزش دلار آمریکا مربوط می‌داند و متعهد می‌شود خسارات ناشی از نوسانات نرخ تبادل ارز را جبران کند.
منبع: تسنیم

۱۴۰۰/۱۰/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...