نسخه چاپی

توصیه هایی برای بیماران در هوای آلوده تهران

امروز یكشنبه به علت آلودگی هوا در پایتخت مهدكودك ها و مقاطع پیش دبستانی و دبستان های استان تهران تعطیل شده است.

به گزارش نما دکتر ˈنجم الدین کلانتریˈ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: مشکل آلودگی هوا در شهرهای بزرگ و پرجمعیت را باید به صورت اصولی و زیربنایی حل کرد و این نیاز به یک همت همه جانبه از سوی تمام دستگاه ها در زمینه هایی مانند بهبود سوخت خودروها و خارج کردن کارخانه ها از داخل شهرها دارد.
وی افزود: اما در کوتاه مدت برای کمک به وضعیت افرادی که دچار مشکلات تنفسی و یا در موارد حاد آن مسمومیت های تنفسی ناشی از آلودگی هوا شده اند به ویژه بیماران قلبی عروقی، بیماران مبتلا به برونشیت، آسم و آلرژی می توان توصیه هایی ارایه کرد.
کلانتری توضیح داد: این دسته از افراد در شرایط آلودگی هوا باید از ماسک های فیلتردار به جای ماسک های معمولی استفاده کنند؛ ماسک های معمولی به دلیل دارابودن منافذ بزرگ، تاثیر بسیار ناچیزی در گرفتن ذرات معلق در هوا دارد و نمی تواند مانع از رد شدن این ذرات شود.
کلانتری ادامه داد: با این حال اگر فردی دچار مسمومیت تنفسی شد درصورتی که دارای یک بیماری زمینه ای مانند آسم و آلرژی باشد باید درمان های قبلی او را ادامه و در اولین اقدام اکسیژن و داروهای کمک تنفسی به آنها ارایه داد.
وی گفت: همچنین از نظر تغذیه ای باید ترکیباتی که سلنیوم و زینک دارد مصرف کنند که مهمترین منابع آن سبزی ها و میوه های دارای آنتی اکسیدان است.
کلانتری افزود: افرادی که دچار علایم تنفسی شده است همچنین باید از مصرف موادغذایی محرک دستگاه تنفسی که دارای ادویه و فلفل است و غذاهای سرخ کردنی و مصرف سیگار و قلیان پرهیز کنند.
وی تاکید کرد که افراد برای اینکه دستگاه تنفسی سالمی داشته باشند و در موارد آلودگی هوا کمتر به مشکلات تنفسی دچار شوند، باید از مصرف مواد غذایی دارای افزودنی و یا ترکیبات دارای اکسیدان، نیترات و نیتریت پرهیز کنند.

۱۳۹۲/۸/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...