نسخه چاپی

خشم روسیه از برگزاری رزمایش ناتو در همسایگی این كشور

برگزاری رزمایش سازمان پیمان آتلانتیك شمالی (ناتو) در همسایگان غربی روسیه ، خشم كرملین را در پی داشته است.

به گزارش نما به نقل از واحد مرکزی خبر از مسکو، این رزمایش در حالی برگزار می شود که ولادیمیر پوتین رئیس جهور روسیه بارها نگرانی خود را از همکاری همسایگان روسیه با ناتو اعلام کرده است.
بگفته پوتین، حضور همسایگان روسیه در بلوک نظامی ناتو این کشورها را از استقلال‌شان محروم می کند و روسیه اقدامات تلافی جویانه در پیش خواهد گرفت .
رزمایش ناتو درهمسایگی غربی روسیه که با حضور 13 ناو جنگی ، 60 فروند هواپیما وشش هزار نظامی ناتو و با مشارکت کشورهای فنلاند ، سوئد و اوکراین به مدت یک هفته برگزار شده است؛ خشم مقامات روسیه را برانگیخته و کارشناسان ، روسیه را هدف بزرگترین رزمایش ناتو در هفت سال اخیر تلقی می کنند .
بگفته کارشناسان، این رزمایش کاملا در نزدیکی مرزهای روسیه برگزار می شود و مطمئنا این اقدام ناتو تردید و سوال های متعددی را برای روسیه درباره هدف این رزمایش برمی انگیزد.
کارشناسان روس معتقدند، رزمایش ناتو را می توان واکنشی زودهنگام و در مقیاس وسیع به تلاش های باز دارنده مسکو ارزیابی کرد و برای روسیه این پیام را دارد که برگزارکنندگان این رزمایش قصد دارند توان خود را به رخ مسکو بکشند.
بی توجهی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو ) به مواضع روسیه بویژه توسعه سپر موشکی درشرق اروپا و گسترش فعالیت های این سازمان در نزدیکی مرزهای این کشور سبب شد تا رئیس جمهور روسیه هفته گذشته کمیته تقویت همکاری با ناتو را منحل کند.

۱۳۹۲/۸/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...