نسخه چاپی

وزیر خارجه یمن ایران را به تجهیز حوثی‌ها به سلاح متهم كرد

وزیر خارجه یمن ضمن متهم كردن ایران به تجهیز حوثی‌های یمن به سلاح اعلام كرد كه از ایران می‌خواهیم به حمایت‌های خود از حوثی‌ها دست بر دارد.

به گزارش نما به نقل از شبکه اسکای نیوز، ابوبکر القربی، وزیر خارجه یمن ضمن متهم کردن ایران به تجهیز حوثی های یمن به سلاح اعلام کرد که از ایران می خواهیم به حمایت های خود از حوثی ها دست بر دارد.
ابوبکر القربی در گفتگو با شبکه اسکای نیوز با ادعای اینکه "یک کشتی ایرانی حامل سلاح در آب های سرزمینی کشف شده است" گفت: "امیدواریم که ایران مواضع شفاف و روشنی را درباره توقف دخالت خود در امور داخلی یمن اتخاذ کند".
حوثی های یمن روز دوشنبه گذشته برای ورود گروه های امدادرسانی صلیب سرخ به منطقه "دماج" آتش بس کردند اما ساعاتی پس از آتش بس، درگیری‌ها میان حوثی‌ها و تکفیری‌های تندرو در شمال این کشور از سرگرفته شد.
در همین راستا، سخنگوی شبه‌نظامیان حوثی در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت: آتش‌بس تنها پس از چند ساعت توسط تکفیری‌ها نقض شد.
درگیری‌ها بین حوثی‌ها و تکفیری‌های تندرو از هفته گذشته در منطقه "دماج" به اوج خود رسید. دماج منطقه‌ای در استان صعده که سلفی ها کنترل آن را به دست گرفته‌اند.
این درگیری‌ها زمانی به وقوع پیوست که حوثی‌ها به مسجدی که در کنترل سلفی ها بود، حمله کردند و در این درگیری‌ها چندین نفر کشته و زخمی شدند.

۱۳۹۲/۸/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...