نسخه چاپی

طبیب‌زاده:

استیضاح وزیر علوم دور از ذهن نیست

عضو كمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: طرح سوال از وزیر علوم به معنی تقابل با دولت نیست.

به گزارش نما، زهره طبیب‌زاده امروز در اسلامشهر اظهار داشت: قوای سه‌گانه کشور مستقل هستند، قوانین کشور به ویژه قانون اساسی وظایفی را برای هرقوه در نظر گرفته و رهبری عظیم‌الشان انقلاب اسلامی نیز بر عملکرد هر سه قوه نظارت می‌کنند.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون وظیفه نظارت بر حسن اجرای کار بر عهده مجلس و نمایندگان بوده و چارچوب این نظارت نیز مشخص و شفاف است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در خانه ملت ادامه داد: هر کدام از وکلای مردم در مجلس وظیفه و اختیار نظارت بر عملکرد دولت، دستگاه‌های اجرایی و وزرا را داشته و قانون ابزار نظارتی مانند سوال و استیضاح از اعضای کابینه را در اختیار نمایندگان قرار داده است.

* انتصاب‌های وزارت علوم منجر به مرور زمان نمی‌شود

طبیب‌زاده در پاسخ به این پرسش که مجلس در بحث انتصاب‌های جدید وزارت علوم چه رویکردی را در پیش می‌گیرد، گفت: پس از انتشار اخبار انتصاب‌های جدید در وزارت علوم، بلافاصله مجلس موضع قاطع و جدی گرفت.

وی تصریح کرد: البته باید توجه داشت که در ماه‌های آغازین کار دولت مجلس و اکثریت نمایندگان نخواسته و نمی‌خواهند که چالش جدی در روابط قوای مجریه و مقننه ایجاد شود، به همین دلیل در ابتدای کار با طرح پرسشی از وزیر علوم توضیح خواستیم.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با تاکید بر اینکه سئوال از وزیر علوم به معنی تقابل با دولت نیست، گفت: به هر حال اتفاقی در وزارت علوم رخ داده که برخی از نمایندگان را نگران کرده و وکلای ملت وظیفه دارند که در چارچوب قانون و مسئولیت‌های خود این موضوع را پیگیری کنند.

طبیب‌زاده ادامه داد: به طور قطع این موضوع منجر به مرور زمان نمی‌شود و نمایندگان مجلس تا رسیدن به نتیجه کار را پیگیری کرده و باید دغدغه نمایندگان منتقد برطرف گردد.

وی اظهار داشت: به همین دلیل در ابتدا وزیر علوم به کمیسیون دعوت و از وی در اینباره توضیحاتی خواسته شد و به دلیل اهمیت موضوع تعدادی از نمایندگان نیز به طور رسمی طرح سوال از وزیر علوم را به هیئت رئیسه تقدیم کردند.

طبیب‌زاده افزود: امیدواریم با طرح سوال از وزیر علوم، دغدغه نمایندگان برطرف گردد، اما اگر در این چرخه نتیجه لازم حاصل نشد، استیضاح وزیر مربوطه نیز محتمل بوده و دور از ذهن نیست.

وی در پایان با اشاره به نامه بیش از ۱۵۰ نماینده مجلس خطاب به حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان درباره انتصاب‌های اخیر در وزارت علوم گفت: نمایندگان به دلیل آغاز کار دولت و تاکید بر همراهی نمی‌خواهند در این روزها مسیر استیضاح وزیر کابینه را طی کنند، لذا امیدواریم دولت با لحاظ کردن شرایط منافع جمعی، این موضوع را مدیریت کرده و به صورتی عمل شود که نیازی به استیضاح نباشد.

۱۳۹۲/۸/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...