نسخه چاپی

نقش شیر در كاهش علایم قاعدگی زنان

به گزارش نما، فراورده های شیری باعث کاهش عوارض قاعدگی می شود .فراورده های شیری سرشار از کلسیم موثرترین رژیم برای کاهش عوارض قاعدگی می باشد .زنان در دوران قبل از قاعدگی دچار نابهنجاری های متابولیسم کلسیم به دلیل کمبود آن در بدن میشود که این عارضه در اثر افزایش ترشح استروزن در طی سیکل قاعدگی بوجود می آید .زنانی که با مصرف شیر و مکمل های غذایی حدود 1000 تا 1300 میلی گرم کلسیم دریافت می کنند بهبود قابل توجهی در رفتار ، احساس ، درد و سایر عوارض ناشی از قاعدگی پیدا می کنند .


آیا مصرف شیر باعث کاهش وزن می شود ؟
به گزارش سلامت نیوز ، تحقیقات علمی نشانگر آن است که فراورده های شیری در رژیم غذایی می تواند کالری بدن را کنترل کند و موجب کاهش ذخیره چربی می شود . کلسیم موجود در شیر ، سوخت و سوز سلول های چربی را افزایش می دهد و مانع ذخیره چربی در بدن به ویژه در اطراف شکم و کمر می شود .کلسیم موجود در شیر علاوه بر تسریع در سوخت و ساز بدن ، از تبدیل کربوهیدرات ها به چربی جلوگیری می کند که نتیجه آن جلوگیری از چاقی و تسریع در کاهش وزن است .
در رابطه با این که آیا افراد مبتلا به دیابت می توانند از شیر استفاده کنند باید گفت که قند شیر دیر هضم است و برای مبتلایان به دیابت مضر نیست زیرا ضمن تامین نیازهای بدن به عنوان وعده غذایی یا میان وعده و نوشیدنی هیچ گونه ضرری برای مبتلایان به دیابت ندارد .بعضی از مطالعات بر تاثیر قند شیر بر افزایش ترشح انسولین دلالت دارد .
رابطه مصرف شیر و فراورده های آن بر بیماری نقرس
نقرس شایع ترین نوع التهاب مفاصل بدن به ویژه در میان مردان بالای 40 سال است . افراد مبتلا به این بیماری نباید از غذاهای حاوی پروتئین مانند گوشت و حبوبات استفاده کنند .فراورده های شیری حاوی مقدار زیادی پروتئین نمی باشند به همین دلیل مصرف شیر موجب کاهش اسید اوریک خون در افراد سالم می شود و امکان ابتلا به بیماری نقرس را کاهش می دهد .
رابطه مصرف شیر و کاهش عوارض قاعدگی
فراورده های شیری باعث کاهش عوارض قاعدگی می شود .فراورده های شیری سرشار از کلسیم موثرترین رژیم برای کاهش عوارض قاعدگی می باشد .زنان در دوران قبل از قاعدگی دچار نابهنجاری های متابولیسم کلسیم به دلیل کمبود آن در بدن میشود که این عارضه در اثر افزایش ترشح استروزن در طی سیکل قاعدگی بوجود می آید .زنانی که با مصرف شیر و مکمل های غذایی حدود 1000 تا 1300 میلی گرم کلسیم دریافت می کنند بهبود قابل توجهی در رفتار ، احساس ، درد و سایر عوارض ناشی از قاعدگی پیدا می کنند .
آیا مصرف شیر در کاهش اختلالات خواب نقش دارد ؟
بی خوابی شایع ترین عارضه دهه های اخیر در جوامع بشری است که با کاهش مان و یا کیفیت خواب بروز پیدا می کند .اختلال خواب موجب افت عملکرد شخص و بهم ریختگی زندگی روزمره می شود .خواب کافی نشانه سلامت است و خواب نامناسب به دلیل اختلال خواب عملکرد بدن و یا بیماری های جسمی و روانی به وجود می آید

۱۳۹۲/۸/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...