نسخه چاپی

اسرائیل سگ زنجیری آمریكاست فقط همین!

با نگاهی به مواضع مقامات آمریكایی و رژیم صهیونیستی تقسیم كار میان آنها برای تحت فشار گذاشتن ایران به منظور امتیازگیری بیشتر و بازارگرمی برای امتیازات اعطایی از سوی غرب قابل مشاهده است.

به گزارش نما، رجانیوز در هفته‌های اخیر به موازات برخی از اظهارات مقامات آمریکایی درباره برنامه هسته‌ای ایران که از سوی برخی رسانه‌های داخلی به عنوان انعطاف‌پذیری کاخ سفید یاد می‌شود، مقامات رژیم صهیونیستی با لحن تندتری علیه مواضع هسته‌ای ایران موضع می‌گیرند.

با این حال برخی جریانات رسانه‌ای با استناد به این رویکردها می‌کوشند تا تفکیک میان استراتژی آمریکا و اسرائیل در مواجهه با موضوع هسته‌ای ایران هرگونه انتقادات به شیوه مذاکرات و محتوای احتمالی آن را هم سویی با رژیم صهیونیستی معرفی کند.

این در حالی است که بررسی سیاست‌های منطقه‌ای آمریکا در گذشته و حال حاکی از آن است که رژیم صهیونیستی ادامه دهنده و مجری سیاست‌های ایالات متحده در منطقه بوده است.

رجانیوز افزود: در واقع رژیم صهیونیستی ابزاری برای اجرایی کردن نقشه‌ها و برنامه‌های آمریکا در منطقه است، در همین راستا تفاوت لحن مقامات آمریکا و رژیم صهیونیستی بر مبنای سیاست «چماق و هویج» طرح‌ریزی شده، به این معنا که با توجه به تجربه مذاکرات هسته‌ای گذشته، آمریکا با بزرگنمایی مواضع مقامات رژیم صهیونیستی، مشوق‌های جزئی را به ایران پیشنهاد می‌دهد تا ایران با مشاهده «چماق» اسرائيلی! و بازارگرمی چهره‌هایی چون نتانیاهو، به سمت «مشوق‌های آمریکایی» رهنمون شود.

اصطلاح معتبر کردن تهدید نظامی هم که صهیونیست‌ها دائماً از آن استفاده می‌کنند در واقع نه به معنای توانایی جنگ بلکه به این معناست که آمریکا چگونه می‌تواند از ابزار تهدید نظامی بهره بگیرد که نتیجه آن کوتاه آمدن ایران و اجتناب از ورود به درگیری باشد، هر چند که مقامات کشورمان نشان دادند ارزشی برای تندگویی‌های رژیم صهیونیستی قایل نیستند.

رهبر معظم انقلاب سال ۱۳۷۲ در دیدار جمعی از روحانیون درباره نقش اسرائیل در منطقه فرمودند: صهیونیستها هم در این منطقه، مثل سگ زنجیری استکبار عمل می‌کنند. پارس کردن و پاچه گرفتن و به این و آن پریدن، شأن صهیونیستهاست. از آنها، غیر از این هم انتظاری نیست و البته، کسی هم اهمیتی به آنها نمی‌دهد.

ایشان سال ۱۳۹۰ نیز در مراسم تحلیف و دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش، در این باره تصریح کردند: هم آمریکا بداند، هم دست‌نشاندگانش بدانند، هم سگ نگهبانش رژیم صهیونیستی در این منطقه بداند؛ پاسخ ملت ایران به هرگونه تعرضی، هرگونه تجاوزی، بلکه هر گونه تهدیدی، پاسخی خواهد بود که از درون، آنها را از هم خواهد پاشید و متلاشی خواهد کرد.

۱۳۹۲/۸/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...