نسخه چاپی

جزئیات درگیری فیزیكی مخالفان سوریه در آنكارا

شدت اختلافات بین احمد جربا رئیس ائتلاف معارضان سوری در جلسه روز گذشته این ائتلاف در تركیه با لوی مقداد نماینده ارتش آزاد منجر به درگیری بین این دو نفر شد.

به گزارش نما به نقل از شبکه خبری المیادین، اختلاف میان احمد جربا رئیس ائتلاف معارضان سوری در جلسه روز گذشته این ائتلاف در ترکیه با لوی مقداد نماینده ارتش آزاد منجر به درگیری شد. خبرگزاری ها و سایت معارضان سوی این خبر را نقل کرده‌اند و اشاره کرده‌اند که احد جربا رئیس ائتلاف معارضان سوری به لوی مقداد سیلی زد به گونه‌ای که صدای این سیلی به خاطر شدت آن در سالن پیچید. بعد از این سیلی اعضای هیئت رئیسه این دو نفر را از هم جدا کردند. سپس اعضای هیئت رئیسه دور لوی مقداد جمع شدند تا مانع از آن شوند که از پلیس ترکیه درخواست دخالت کند.

تعدادی از اعضای پارلمان تاکید کردند که قضیه پیوستن اعضای مجلس ملی کردها به ائتلاف معرضان موضوع اختلاف بین این دو نفر بوده است همچنان که این دو نفر قبلا نیز باهم اختلاف‌هایی داشته‌اند. این افراد افزودند که جربا بر پیوستن ۱۱ عضو کرد به ائتلاف تاکید داشت این در حالی است که اعضای ارتش آزاد پیوستن این افراد را به شدت رد می‌کنند.

ائتلاف مخالفان سوریه در این نشست پس از کش و قوس‌های فراوان و با فشار آمریکا سرانجام با صدور بیانیه‌ای موافقت مشروط خود را برای حضور در نشست ژنو ۲ اعلام کردند. این بیانیه شروطی را برای مشارکت ائتلاف سوری مخالف در اجلاس ژنو ۲ تعیین و تاکید کرد که بشار اسد رئیس جمهوری سوریه نباید در آینده این کشور مشارکت داشته باشد.

۱۳۹۲/۸/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...