نسخه چاپی

نفوذ حزب‌الله در یگان شنود اسرائیل

روزنامه لبنانی السفیر روز گذشته از نفوذ نیروهای اطلاعاتی حزب‌الله به داخل «یگان ۸۲۰۰ » رژیم صهیونیستی خبر داد. این یگان عملیاتی كه مرتبط با فعالیت‌های جاسوسی و تهیه ویروس‌های اینترنتی یا هك سایت‌های مختلف و عملیات‌های شنود است، یكی از مهم‌ترین بخش‌های عملیاتی ارتش رژیم صهیونیستی به‌شمار می‌آید.

به گزارش نما به نقل از تهران امروز، «یگان 8200» ارتش رژیم صهیونیستی چشم و گوش این رژیم تلقی می‌شود که مورد نفوذ حزب‌الله قرار گرفته است. یگانی که وظیفه آن شنود، رصد و دستیابی به اسرار و خفایای طرف‌های خصم این رژیم به‌‌ویژه حزب‌الله است. عناصر این یگان آموزش‌های ویژه‌ای را درباره نفوذ به داخل رایانه‌ها و پسوردها دیده‌اند و تماس‌های تمام شهروندان جهان عرب و نه تنها لبنان را شنود می‌کنند.«یگان 8200» دارای پایگاه جاسوسی محرمانه و سری در غرب نقب است و بزرگ‌ترین پایگاه جاسوسی و اطلاعاتی در جهان به‌شمار می‌آید و با بسیاری از مراکز جاسوسی در جهان ارتباط دارد.

مقر «یگان 8200» در سال 1996 با همکاری آمریکا و انگلیس و کانادا و استرالیا و نیوزلند با هدف شنود مکالمات در تمام کشورهای جهان و تجسس علیه آنها تاسیس شد و هم‌‌اکنون این یگان همین ماموریت را در شکلی بسیار گسترده انجام و شنودهای انجام شده را به مقر اصلی یگان در شمال منطقه «تل الربیع» در شهر «هرتزلیا» انتقال می‌دهد.

در آنجاست که شنودهای صورت گرفته ترجمه می‌شود و به سازمان‌ها و آژانس‌های دیگر منتقل می‌شود که از جمله این آژانس‌ها و سازمان‌های اطلاعاتی و جاسوسی باید از موساد و سازمان ارتباطات مرکزی انگلیس «GCHQ» و امنیت ملی آمریکا «NSA» و آژانس اطلاعات و جاسوسی انگلیس «MI6» نام برد. این یگان طی سال‌های گذشته به دلیل ساخت ویروس‌های رایانه‌ای که گفته می‌شد عامل اصلی حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران بودند شهرت پیدا کرده و ویروس «استاکس‌نت» یکی از ویروس‌هایی بوده که با همکاری مشترک نیروهای اطلاعاتی و تحقیقاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی تولید شده و برای تاثیر گذاری بر فعالیت هسته‌ای ایران راهی نیروگاه نطنز شده بود. «اوری ساگی»، رئیس دستگاه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی موسوم به «امان» درباره وظایف «یگان 8200» چنین می‌گوید: «وظایف این یگان حول چهار محور متمرکز است: رصد، شنود، تصویربرداری، ایجاد پارازیت.» «یگان 8200» رابطه تنگاتنگی با یگان «سرت متکال» دارد که یگان ویژه و نخبه ارتش رژیم صهیونیستی به شمار می‌آید و به‌طور مستقیم زیر نظر «امان» فعالیت می‌کند و مهارت و تخصص بسیاری در اجرای عملیات‌های ترور در جهان عربی دارد. از «یگان 8200» یگان دیگری به نام «حتساف» منشعب می‌شود که اقدام به جمع‌آوری اطلاعات از منابع علنی می‌کند و بخشی از پایگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را تشکیل می‌دهد. همچنین از «یگان 8200» یگان دیگری به نام «عمیحای» نیز منشعب می‌شود که در سال 2007 میلادی در لبنان فعالیت داشت و هدف آن جمع‌آوری اطلاعات و رصد تمام اخبار منتشره در رسانه‌های لبنانی است.

اما با وجود موفقیت‌هایی که این یگان داشته است، هنگامی‌که نتوانست هشدار آغاز چنین جنگی را به سران وقت رژیم صهیونیستی دهد در معرض شکست بزرگی در جنگ 1973 قرار گرفت. اما شکست بزرگ‌تر این یگان را باید در موفقیت حزب‌الله در منفجر کردن تلفن همراه بمب‌گذاری شده‌ای ملاحظه کرد که در مقر بسیار سری و محرمانه این یگان کار گذاشته شده بود. «رانین برگمن» در کتاب خود «اسرائیل همه کار می‌تواند انجام دهد» نوشت: این بزرگ‌ترین و بی‌سابقه‌ترین شکست ارتش رژیم صهیونیستی در برابر حزب‌الله لبنان است. برگمن در کتاب خود نوشته است که رزمندگان حزب‌الله 20 فوریه 1999 به مقر فرماندهی یگان 20 ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه «جزین» در جنوب لبنان حمله و با مواد منفجره‌ای که کار گذاشته بودند، دو ساختمان موجود را منفجر کردند و طی عملیات گشتی که این یگان صبح روز بعد انجام داد، یک تلفن همراه لبنانی و یک پوکه خالی تفنگ کلاشینکف و فتیله انفجاری زرد رنگی به طول 30 سانتی متر را یافت. مسئول یگان دستور به انتقال تلفن همراه به «یگان 8200» می‌‌دهد، یعنی محرمانه‌ترین نقطه اطلاعاتی ارتش رژیم صهیونیستی. به این ترتیب تلفن همراه به «جان شکامیم»، یکی از افسران اطلاعاتی «یگان 8200» سپرده می‌شود تا وی آن را به ریاست یگان برساند و در این چرخه همه یک امر بسیار مهم اطلاعاتی را فراموش کردند و آن بررسی گوشی همراه است، اینکه مبادا بمب‌گذاری شده باشد.

همه در «یگان 8200» امید داشتند به اطلاعاتی بسیار مهم از جمله شماره‌های تلفن بسیار مهم دست می‌یابند. اینجا بود که شارژ گوشی تمام می‌شود و نیاز به شارژ مجدد پیدا می‌کند. به همین دلیل گوشی به آزمایشگاه بسیار محرمانه یگان فرستاده می‌شود تا برنامه «firewall» روی آن توسط دو افسر یگان به نام‌های «اودید» و «اینبار» نصب و پیش از همه شارژ شود و همین کافی بود تا به محض اقدام برای شارژ این گوشی منفجر شود و این یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین موفقیت‌های حزب‌الله در نفوذ به محرمانه‌ترین و سری‌ترین سازمان‌های اطلاعاتی و جاسوسی رژیم صهیونیستی به‌شمار می‌آید.

۱۳۹۲/۸/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...