نسخه چاپی

چهارمین وزیر پیشنهادی ورزش منتظر اعتماد مجلس

جلسه رای اعتماد به چهارمین وزیر پیشنهادی كابینه یازدهم در حالی برگزار می شود كه اگر گودرزی نیز نتواند اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی را جلب كند ادامه فعالیت سرپرست وزارت ورزش و امور جوانان نیازمند اخذ مجوز از رهبر انقلاب است.

به گزارش نما، جلسه رای اعتماد به چهارمین وزیر پیشنهادی ورزش و امور جوانان کابینه پازدهم صبح یکشنبه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.

پس از آنکه مسعود سلطانی فر، رضا صالحی امیری و نصرالله سجادی وزیران پیشنهادی ورزش و امور جوانان کابینه یازدهم نتوانستند اعتماد نمایندگان مجلس را جلب کنند رئیس جمهور هفته گذشته محمود گودرزی را به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و امور جوانان به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.

مهلت سرپرستی وزارت ورزش و امور جوانان ۲۴ آبان ماه به پایان رسیده است لذا رئیس جمهور بلافاصله پس از آن که نصرالله سجادی ۱۹ آبان ماه نتوانست رای اعتماد مجلس را برای این وزرات خانه را کسب کند ، محمود گودرزی را به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و امور جوانان به مجلس معرفی کرد.

براساس آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی رئیس جمهور در جلسه رای اعتماد یک ساعت فرصت دارد در مورد برنامه ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی در صحن علنی مجلس صحبت کند.

پس از آن دو نماینده موافق و دو نماینده مخالف وزیر پیشنهادی هر کدام به مدت ۱۵ دقیقه فرصت دارند که دیدگاه های خود در خصوص وزیر پیشنهادی را بیان کنند.سپس وزیر و در صورت صلاحدید رئیس جمهور به مدت ۳۰ دقیقه برای دفاع از برنامه و صلاحیت وزیر مطروحه وقت خواهند داشت.

بر اساس این گزارش با توجه به اینکه پایان مهلت سرپرستی وزارت ورزش و امورجوانان در ۲۴ آبان ماه و برگزاری جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی در ۲۶ آبان است به لحاظ قانونی سرپرست وزارت ورزش و امور جوانان روز شنبه ۲۵ آبان ماه دیگر امکان هیچ اقدامی در این وزارتخانه را ندارد و امضاهای وی غیر قانونی است بنابر این در صورتی که مجلس روز یکشنبه نیز به وزیر پیشنهادی ورزش و امور جوانان رای اعتماد ندهد، ادامه فعالیت سرپرست این وزراتخانه نیازمند مجوز از سوی رهبر انقلاب است.

۱۳۹۲/۸/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...