نسخه چاپی

گذشت بازماندگان2 پلیس از قصاص قاتلان

خانواده دو مامور پلیس كه 8 سال پیش به قتل رسیده‌اند از مجازات مرگ گذشت كردند. با این‌كه قرار بود براساس حكم قصاص، دو قاتل اعدام شوند، خانواده شهید سرگرد علی اصغر پازند و شهید استوار حسن امامی بر تقصیر قاتلان قلم عفو كشیدند.

به گزارش نما به نقل از ایران؛ در جلسه‌ صلح و سازشي که به اين منظور در آستانه عاشوراي حسيني در سازمان قضايي نيروهاي مسلح استان گلستان برگزار شد، همسر و بچه‌هاي شهيد پازند و پدر و مادر شهيد امامي رو در روي خانواده دو قاتل نشستند.



در اين جلسه همگي با چشمان اشکبار در برابر هم قرار داشتند از يکسو خانواده‌هايي که غم از دست رفتن عزيزانشان را هيچ چيز پر نخواهدکرد و از سوي ديگر دو خانواده که گناه بزرگ جوانانشان، زندگي را بر کام خودشان و ديگران تلخ ساخته بود.



يوسف حسني رئيس سازمان قضايي نيروهاي مسلح استان گلستان درخصوص اين پرونده توضيح داد: دو تن از نيروهاي پليس گلستان براساس حادثه‌اي که در يکي از يگان‌هاي استان اتفاق افتاد کشته شدند. پس از حادثه موضوع توسط سازمان قضايي نيروهاي مسلح گلستان مورد رسيدگي قرار گرفت که در نهايت ازسويي کشته‌شدگان به جمع شهداي نيروي انتظامي پيوستند و از سوي ديگر حکم اعدام و قصاص براي دو نفري که در حادثه نقش داشتند صادر شد که توسط ديوان عالي کشور و رئيس قوه قضائيه نيز تأييد و براي اجرا ابلاغ شد.



حسني تاكيد کرد: باتوجه به اين‌که افراد در اين پرونده از قوميت‌هاي مختلف استان و دو مجرم اهل سنت بودند، با پيگيري رابطان خود آن‌ها و رايزني‌هاي رئيس پليس گلستان، دادستان سازمان قضايي، معاون امور حقوقي و مجلس استان، امام جمعه آق‌قلا، سرپرست روزنامه ايران در گلستان و علماي اهل سنت با مدنظر قرار گرفتن وحدت بين شيعه و سني خانواده‌هاي داغدار صلاح ديدند در ايام سوگواري تاسوعا و عاشوراي حسيني گذشت خود را از قصاص قاتلان اعلام كنند.



وي اين عفو و بخشش را نمونه بارز وحدت اقوام در استان گلستان دانست و تاكيد کرد: به نظر من با توجه به اين‌که جلسات مختلف بدون هيچ‎گونه تنشي برگزار شد و سرانجام منجر به سازش شد يکي از بهترين نمونه‎هاي وحدت مسلمانان و اقوام گوناگون در استان گلستان است که جاي تقدير دارد.



همسر شهيد علي اصغر پازند نيز در اين نشست درخصوص علت بخشش قاتلان همسرش بيان کرد: از دست دادن نزديک‎ترين فرد بسيار سخت است اما در دين و شرع ما به لذتي که در عفو و بخشش است بسيار توصيه شده و من هم به اين دليل و به حرمت مظلوميت اباعبداللـه‎الحسين (ع) از مجازات قصاص اين دو فرد مي‎گذرم. اميدوارم هيچ جواني دچار اشتباهي نشود که کار او به اين نقطه برسد.



مادر شهيد حسن امامي نيز گفت: پسر 22 ساله‌اي داشتم که تقديم نظام کردم که بر اثر جواني و خامي دو نفر به شهادت رسيد. شهادت آرزوي فرزندم بود که به آن رسيد و به خاطر حرمت اين ماه عزيز و حرمت حضرت زينب(س) از مجازات قصاص گذشت مي‎کنم.



پدر اين شهيد بزرگوار نيز عنوان کرد: اميدوارم به ارزش و اهميت ماه محرم فرزندم و همه رفتگان به ديار باقي مورد بخشش پروردگار قرار گيرند تا در بهشت زيباي خداوند جاي داشته باشند.



در پايان اين جلسه گرچه دست بخشش خانواده دو شهيد بوسه‌اي لازم داشت ولي خانواده شهيد سرگرد علي اصغر پازند خطاي قاتلان را برگردن خانواده‌هايشان نگذاشتند. دختران شهيد، پدر و مادر محکومان را سزاوار رنج بيشتر ندانستند و همسر شهيد علي اصغر پازند مادر محکومان را دلداري داد که گريه نکنيد سختي‌هايتان تمام شد.



گفتني است پس از اعلام رضايت خانواده دو شهيد باتوجه به اين‌که دو مجرم دوران مجازات و حبس خود را از لحاظ جنبه عمومي جرم گذرانده‎اند، در حال حاضر آزاد هستند و به آغوش خانواده خود برگشتند.

۱۳۹۲/۸/۲۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...