نسخه چاپی

عضو كمیسیون آموزش: اكنون زمان استیضاح نیست/ سوال حق نمایندگان است

یك عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، سوال از وزرا را حق نمایندگان دانست و درباره بحث سوال یا استیضاحی كه در راستای اقدامات وزیر علوم مطرح شده ابراز عقیده كرد: اكنون زمان استیضاح نیست، زمان كشاندن این كار به رییس‌جمهور هم نیست اما سوال حق نمایندگان است.

به گزارش نما، قاسم احمدی لاشکی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره طرح سوال تعدادی از نمایندگان از اقدامات وزیر علوم، گفت: بنده معتقد هستم نامه‌ای را که تعدادی از نمایندگان به رییس‌جمهور تقدیم کرده‌اند در رابطه با اقدامات انجام شده اخیر در وزارت علوم به صلاح نیست زیرا رییس‌جمهور با مسائل مختلفی مواجه است که باید نسبت به حل و فصل آنها اقدام کند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سوال حق نمایندگان است، اظهار کرد: حتی در این زمینه بحث استیضاح هم مطرح بود اما معتقدم اکنون زمان استیضاح نیست گرچه سوال هم بی‌موقع نیست و نمایندگان می‌توانند بر عملکرد وزرا نظارت کرده و اگر سوالی دارند مطرح کنند.

وی تصریح کرد: وزیر علوم در اقدامی دو شخصی را که پیش از این قرار بود تصدی وزارت علوم را عهده‌دار شوند به عنوان مشاور و یا معاون خود انتخاب کرده است در واقع آنها وزیر در سایه هستند. شاید این عمل حتی به خود وزارت علوم هم آسیب بزند و در پیشرفت کارها مشکلاتی را ایجاد کند.

احمدی لاشکی خاطرنشان کرد: به هر حال وزیر علوم می‌تواند از اقدامی که انجام داده دفاع کند و بگوید که انتخاب این افراد حساسیت نداشته و این افراد حاشیه ندارند.

۱۳۹۲/۸/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...