نسخه چاپی

بسته پیشنهادی مسكن اجتماعی در مجلس

رئیس كمیسیون عمران مجلس با بیان اینكه بعد از اینكه وزارت راه وشهرسازی پیشنهادات خود را رسما در قالب بسته پیشنهادی به كمیسیون اعلام كرد آنها را بررسی و نظر خود را اعلام می كنیم، درباره «مسكن اجتماعی» نیز گفت: طرح «وام مسكن 6 برابر ودیعه» ظاهرا بخشی از طرح مسكن اجتماعی است؛ ضمن این كه عنوان طرح هنوز قطعی نیست.

به گزارش نما، سید‌مهدی هاشمی در گفت و گو با خانه ملت با اشاره به طرح «وام مسکن 6 برابر ودیعه» تصریح کرد: در این راستا هنوز طرح مکتوبی به کمیسیون عمران ارائه نشده؛ اما این طرح در گذشته وجود داشته اما میزان پرداخت آن در طرح جدید متفاوت است. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: به نظر می رسد اگر امکانی فراهم شود تا وزارت راه و شهرسازی بسته کلی حمایتی مسکن را به مجلس ارائه دهد، بهتر می توان درباره این گونه طرح ها تصمیم گیری کرد.

وی با بیان اینکه بر حمایت از بخش مسکن به‌وی‍ژه افراد متوسط به پایین جامعه تاکید داریم،تصریح کرد: طرح «وام مسکن 6 برابر ودیعه» را باید در قالب بسته حمایتی ارزیابی کنیم؛ به دلیل اینکه یکی از دلایلی که باعث شد بحث مسکن مهر از سوی دولت متوقف شود، تزریق پول پر قدرت به جامعه بود؛ ضمن اینکه ما در طرح «وام مسکن 6 برابر ودیعه» بحث داریم اما مشخص نیست که با طرح مذکور پول پرقدرت در جامعه تزریق نکند. این نماینده مردم در مجلس نهم تاکید کرد: در عین حال بعد از اینکه وزارت راه وشهرسازی پیشنهادات خود را رسما اعلام کرد آنها را بررسی و نظر خود را اعلام می کنیم.

وی با بیان اینکه طرح «وام مسکن 6 برابر ودیعه» ظاهرا بخشی از طرح مسکن اجتماعی است، گفت: اما اینکه تقدم بر طرح مذکور داده شده شاید به دلیل این باشد که سریعتر به نتیجه می رسد؛ در عین حال ارزیابی و نظر نهایی خود را بعد از دریافت طرح ارائه می دهیم. هاشمی درباره زمان بررسی ارائه طرح به کمیسیون عمران از سوی دولت نیز گفت: ما منتظر بسته پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی هستیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم همچنین درباره طرح اجتماعی که از سوی دولت اعلام شده است، گفت: طرح اجتماعی نیز یک ایده و پیشنهاد است؛‌ ما در طرح مسکن مهر ابتدا محتوای طرح را بررسی کردیم و به تدریج عملیاتی شد، اما در این موضوع در مرحله اول عنوان مطرح شد ضمن این که عنوان طرح هنوز قطعی نیست، اما باید منتظر ماند تا محتوای طرح آماده و به کمیسیون عمران اعلام شود. رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: مطالبه اصلی ما این است که صنعت ساختمان باید مورد پشتیبان دولت باشد.

۱۳۹۲/۸/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...