نسخه چاپی

فرار هزاران آواره سوری به لبنان

یك مقام محلی می‌گوید كه هزاران نفر از آوارگان سوری كه از درگیری‌ها در این كشور عربی فرار كرده‌اند، در دو روز گذشته وارد لبنان شده‌اند.

به گزارش نما، یک مقام محلی می‌گوید که هزاران نفر از آوارگان سوری که از درگیری‌ها در این کشور عربی فرار کرده‌اند، در دو روز گذشته وارد لبنان شده‌اند.


احمد الحجیری، یک مقام رسمی در ارسال، شهر مرزی لبنان، روز شنبه گفت که از روز جمعه حدود هزار خانواده به ارسال فرار کرده‌اند.

حجیره همچنین ضمن درخواست کمک از جامعه بین‌الملل به این آوارگان گفت: «ما تلاش می‌کنیم که این افراد را در خانه‌های مردم و در چادرها جای دهیم. ولی هیچ راهی وجود ندارد که ما بتوانیم مایحتاج آن‌ها را تامین کنیم.»

این خانواده‌ها بیشتر از منطقه قلامون در شمال دمشق، پایتخت سوریه فرار کرده‌اند، جایی که صحنه درگیری‌ها بین دولت و شبه‌نظامیان مورد حمایت خارجی در دو روز گذشته بوده است.

حجیره با اشاره به این مساله که آوارگان، مسیر خود تا مرز را با موتورسیکلت، خودرو و یا با پای پیاده طی کرده‌اند، افزود: «ما انتظار داریم که در روزهای آینده به دلیل شدت درگیری‌ها در قلامون، تعداد بیشتری از آوارگان از سوریه فرار کنند.»

براساس گزارش سازمان ملل، حدود هشتصد هزار سوری به عنوان پناهنده در لبنان یا ثبت نام شده‌اند و یا در انتظار ثبت نام هستند، ولی برخی از مقامات لبنانی می‌گویند که بیش از یک میلیون پناهنده سوری در لبنان وجود دارند.

براساس یافته‌های سازمان ملل، از زمان آغاز ناآرامی‌ها در سوریه از ماه مارس ۲۰۱۱، بیش از صدهزار نفر کشته و میلیون‌ها نفر آواره شده‌اند.

قدرت‌های غربی و هم‌پیمانان منطقه‌ای آن بویژه قطر، عربستان سعودی و ترکیه از شبه‌نظامیان در داخل سوریه حمایت می‌کنند.

بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در ماه می گفت که شبه‌نظامیان از ۲۹ کشور نیروهای دولتی در بخش‌های مختلف کشور در حال جنگ هستند.

۱۳۹۲/۸/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...