نسخه چاپی

6 میلیون ایرانی از هیچ نوع خدمات بیمه‌ای بهره‌مند نیستند

عضو كمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینكه در حال حاضر بیشتر شركت‌های بیمه به تعهدات رسمی و قانونی خودشان عمل نمی كنند، گفت:به عنوان نمونه هزینه‌های ناباروری در ایران تحت پوشش بیمه نیست و جزء درمان های لوكس محسوب می شود و بیشتر زوجین به خاطر هزینه‌های سنگین ناباروری درمانشان را نیمه رها می كنند و توان پرداخت هزینه‌های درمان خود را ندارند و از آن طرف هم جمعیت كشور رو به سالمندی پیش می رود.

به گزارش نما به نقل از خانه ملت؛رسول خضری با اشاره به اینکه سلامت در ایران در اولویت دوازدهم دولت قرار دارد،گفت: واقعیت آن است که سرانه ناخالص ملی در حوزه سلامت و درمان کشور کمتر از 4 درصد است در حالی که در کشورهای همسایه مانند امارات سرانه درمان 10برابر بیشتر از ایران است و این روی کیفیت ارائه خدمات بیمه‌ها تاثیر می گذارد.
وی حلقه اتصال بین بیمار و پزشک را بیمه دانست و تاکید کرد: باید پول سرانه درمان تنها به بیمه ها اختصاص داده شود تا خدمات بهتری به جامعه ارائه دهند و در نهایت اصلاح سرانه درمان صورت گیرد.

وی ادامه داد: در قانون برنامه پنجم به صراحت نوشته شده هزینه‌های درمان باید به صندوق‌های بیمه و پوشش فراگیر بیمه اختصاص یابد تا عدالت در سلامت صورت گیرد اما متاسفانه این پرداخت ها از صندوق های بیمه‌ای گرفته شده و پرداخت از جیب مردم به 60 درصد رسیده است و این اقدام به معنی عدم تمکین و عدم احترام به قانون است.

به گزارش ایسنا،عضو کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به اینکه شش میلیون نفر از افراد جامعه از هیچ گونه پوشش بیمه های خدمات درمانی بهره مند نیستند، افزود: این در حالی است که 15 میلیون نفر دارای چندین نوع بیمه خدمات درمانی هستند که در صورت اصلاح سرانه درمان و اختصاص دادن آن به بیمه، تمامی افراد جامعه تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

۱۳۹۲/۸/۲۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...