نسخه چاپی

ظریف این بار تنها به ژنو نمی‌رود!

شاید همین حساسیت و احتمال رسیدن به توافق، باعث شده است كه تیم مذاكره كننده ایرانی در سفر اخیر خود به ژنو، همراهان جدیدی را به خود ببیند؛ همراهانی كه هرچند در تیم مذاكراتی حضور نخواهند داشت، احتمالا در كنار تیم مذاكراتی ایران خواهند بود. مذاكرات ایرانی و گروه كشورهای 1+5 به دورهای حساس خود رسیده است و پس از اختلاف‌نظر‌هایی كه در دور پیشین بروز كرد، نمایندگان ایران و كشورهای طرف مذاكره با بازگشت به كشور‌هایشان، دستور‌العمل‌های لازم را برای دور آتی مذاكرات كه چهارشنبه و پنجشنبه همین هفته برگزار می‌شود، دریافت كردند.

به گزارش نما به نقل از «تابناک»، در روز‌های اخیر، هم مقامات ایران و هم ‌کشورهای طرف مذاکره اعلام کرده‌اند، ‌احتمال این که توافقی در این دور از مذاکرات شود، وجود دارد. به همین دلیل، بیشتر ناظران این مذاکرات را با دقت بیشتری رصد می‌کنند.

شاید همین حساسیت و احتمال رسیدن به توافق باعث شده ‌که تیم مذاکره کننده ایرانی در سفر اخیر خود به ژنو، همراهان جدیدی ‌به خود ببیند؛ همراهانی که هرچند در تیم مذاکراتی حضور نخواهند داشت، احتمالا در کنار تیم مذاکراتی ایران ‌خواهند بود.

در همین ارتباط، منابع آگاه به تابناک گفته‌اند، برخی از نمایندگان مجلس در حال انجام کارهای مربوط به خروج از کشور و دریافت روادید برای حضور در کنار تیم ایرانی هستند. هنوز شمار نمایندگانی که به همراه تیم مذاکرات کننده ایران به ژنو خواهند رفت، ‌دقیق مشخص نشده است، اما احتمالا دو تن از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس در این سفر همراه ظریف و همکارانش ‌باشند!

گفتنی است، پیشتر یکی از نمایندگان مجلس، خواهان حضور یکی از نمایندگان در تیم مذاکراتی ایران بود؛ پیشنهادی که به دلیل جنبه فنی مذاکرات مورد توجه قرار نگرفت تا کار‌شناسان بیشتری بتوانند در مذاکرات تیم ایرانی را همراهی کنند.

۱۳۹۲/۸/۲۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...