نسخه چاپی

ضرورت ارتقاء موقعیت زنان روزنامه نگار

معاون امور زنان رئیس جمهور بر توسعه كارآفرینی زنان و جوانان، توسعه همكاری موسسه های غیردولتی زنان، نقش موثر رسانه در اطلاع رسانی اخبار زنان تاكید كرد.

به گزارش نما، شهیندخت مولاوردی در دیدار با جمعی از فعالان زن در حوزه های کارآفرینی، رسانه و موسسات غیردولتی با تاکید بر توسعه کارآفرینی زنان گفت: این معاونت در مسیر توسعه تواناییهای زنان در اقشار مختلف گام برمی دارد و به همین دلیل بهبود محیط قانونی معطوف به آن، نقش موثری دارد.

وی افزود: توسعه کار آفرینی از دغدغه های این معاونت است و حمایت از برنامه ها و پروژه هایی که با این هدف انجام می پذیرد، از اولویت های این معاونت است.

معاون امور زنان در ریاست جمهوری با تاکید بر همکاری و توسعه روابط بین معاون با موسسات غیردولتی گفت: دغدغه اصلی ما در این معاونت شناسایی و آسیب شناسی مسائل روز حوزه زنان و خانواده، و برنامه ریزی و ارائه راه حل برای رفع آسیب ها و معضلات این حوزه هاست.ما در کنار مطالبات زنان و خانواده ها باید به مطالبات حاکمیت و دولت هم توجه داشته باشیم و با نیازسنجی و افکارسنجی و برنامه ریزی صحیح و دقیق به ارائه الگوی درست و قابل دسترس در حل مشکلات حوزه زنان و خانواده با کمترین هزینه بپردازیم و در این راه موسسات تخصصی و غیردولتی با هم فکری و هم اندیشی بازویی مناسب برای تحقق برنامه های آینده این معاونت هستند.

مولاوردی با تاکید بر نقش رسانه ها تصریح کرد: نقش موثر رسانه ها در ارتقاء جایگاه و توانمندی زنان بسیار ویژه است. روزنامه نگاری زنان در طول دو دهه گذشته از رشد چشمگیری در کشور و در جهان برخوردار شده است و لذا توجه به رشد و توسعه آنها از محورهای مهم و مورد توجه این حوزه است.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت ارتقا جایگاه و موقعیت زنان روزنامه نگار در رسانه ها خواستار توسعه فعالیت انجمن های صنفی مشابه شد و اعلام کرد: ارائه طرح های توانمندسازی روزنامه نگاران زن با توجه به اینکه زنان، موضوع رسانه و فعال آن حوزه هستند فرصتی مناسب برای کاهش فاصله آنها با دیگر فعالان در عرصه رسانه است.

به گفته مولاوردی، انجمن روزنامه نگاران زن (رزا) می تواند فرصت مناسبی برای فعالیت روزنامه نگاران جوان زن فراهم آورد.

همچنین در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از تجارب مرتبط با فرصت های کسب و کار زنان سرپرست خانوار، بر ارائه مدل های فرآیند شکل گیری آن تأکید و در زمینه کمک به توان افزایش تیم مدیریتی معاونت و نیز مشاوران امور زنان در نهادهای دولتی با رویکرد کارآفرینی سازمانی اعلام آمادگی شد.

منیر آمدی قمی، مدیرعامل موسسه مطالعات و تحقیقات زنان دیگر سخنران این دیدار بود.

وی ضمن ارائه برنامه این موسسه آمادگی خود را جهت همکاری های مشترک با این معاونت اعلام کرد و گفت: حضور موثر در مجامع بین اللملی در حوزه مباحث حقوق بشری، برگزاری نشست های هم اندیشی با موسسات و سازمان های غیردولتی در خصوص جمع آوری مطالبات حوزه زنان، شناسایی زنان توانمند در کل کشور و تشکیل بانک اطلاعاتی زنان و ایجاد مراکزی جهت تربیت نیروی انسانی در حوزه مدیریتی، سلامت زنان و بستر سازی مناسب جهت کارآفرینی و توانمندی زنان از موضوعاتی است که می توان در ادامه این همکاری ها بیشتر به آن پرداخت.

۱۳۹۲/۸/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...