نسخه چاپی

پیام اسرائیل به سفارت ایران در بیروت و پاسخ انقلابی ایران

به دور از خودشیفتگی سیاسی به نظر می رسد كه این انفجار دروازه ای برای بحرانی منطقه ای خواهد بود كه لبنان میدانی باشد برای برای حل و فصل گزینه ها و موضوعات داخلی به نفع سوریه.

به گزارش نما، پایگاه "لبنان الجدید" در تحلیلی به بررسی موضع ایران و علی الخصوص موضع سفیر ایران در لبنان در قبال حادثه تروریستی روز گذشته در مقابل سفارت ایران که منجر به شهدت رایزن فرهنگی ایران در لبنان نیز شد، پرداخت.



در این مطلب آمده است.: سفیر ایران در بیروت به خوبی موفق شد اهداف حمله به مقر سفارتش در منطقه "بئر حسن" را با وجود ادعای یکی از گروه های تروریستی مرتبط با جریان القاعده که اعمال ترورییستی و قتل و خونریزی را سرلوحه عمل خود قرارداده، مبنی بر مسئولبت در حادثه، شناسایی و تبیین کند.



موضع و نگاه سفیر ایران پس از حادثه از نگاه عمیق استراتژیک دولتی که نماینده آن است و مواضع ثابتش سرچشمه می گیرد چرا که ایران دشمن اول خود را شیطان بزرگ آمریکا و فرزند خوانده اش اسرائیل می داند و این امر با مبانی انقلابی و اصول و شعارهای مطرح نظام جمهوری اسلامی علیه آمریکا و اسرائیل منطبق است و هیچگاه دشمنی خود را با هیچ کشور عربی حتی با وجود کینه ورزی برخی ها علیه دولت و انقلابش نشان نداده است.



آری اینگونه منطق ایران را در تعامل با دیگران که مبتنی بر حركت انقلابي و عدم پیروی از شرق و غرب و ایستادن در کنار مستضعفان و مسائل و حقوق عادلانه آنها در آزادی و مبارزه با استبداد، بدون توجه به حجم و بزرگی امپراطوری و عظمت اسم آن و جایگاه جهانی اش، می خوانیم.



از همین جا می توانیم موضع غضنفر رکن آبادی سفیر ایران در بیروت را در دایره بیداری انقلابیش و در دایره مصالح عالی دولت و نظامی که حد و مرز و دامنه جغرافیایی نمی تواند آن را محصور کند و با وجود تلاش های طرف های منطقه ای در کم رنگ کردن نقش ایران و تکلیف انقلابی و سیاسی آن در بحران های منطقه ای، بگنجانیم



به دور از خودشیفتگی سیاسی به نظر می رسد که این انفجار دروازه ای برای بحرانی منطقه ای خواهد بود که لبنان میداني باشد برای برای حل و فصل گزینه ها و موضوعات داخلی به نفع سوریه.

۱۳۹۲/۸/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...