نسخه چاپی

كواكبیان:

منتظر ارائه گزارش صد روزه دولت هستیم/ به مذاكرات ژنو خوشبین هستم

دبیر كل حزب مردم سالاری با اشاره به اینكه منتظر انتشار گزارش عملكرد 100 روزه دولت روحانی هستیم، گفت: متاسفانه در صد روزه اول هیچ اقدام خاصی جهت توسعه سیاسی نداشتیم كما اینكه هنوز اقدام ویژه‌ای برای حل مشكل جدی اقتصاد همراه با ركود تورمی صورت گرفته نشده است.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، پنجاه و يكمين همايش فصلي حزب مردم‌سالاري با هدف بررسي مسايل جاري كشور و تعيين راهبرد حزب براي دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي و پنجمين انتخابات مجلس خبرگان، روز جمعه اول آذرماه در دفتر مركزي حزب مردم‌سالاري برگزار شد.

در اين همايش فصلي كه با حضور دبير كل حزب، اعضاي شوراي مركزي و دفتر سياسي و نزديك به يكصد و بيست نفر از دبيران استان‌ها و شهرستان‌هاي حزب برگزار شد، ابتدا ميرزابابا مطهري‌نژاد عضو شوراي مركزي حزب مردم‌سالاري، طي سخناني به تشريح اهميت فعاليت‌هاي حزبي در شرايط كنوني كشور پرداخت و با اشاره به گشايش نسبي فضاي سياسي كشور، خواستار جديت در پيگيري امور سياسي و حزبي توسط اعضا با بهره‌گيري از شرايط مثبت كنوني شد و گفت‌: ما بايد فعاليت‌هاي خود را به سمت حضوري فعال در انتخابات مجلس دهم پيش ببريم تا نقش مثبت خود را در تشكيل مجلسي اصلاح‌طلب و معتدل به نحو شايسته ايفا كنيم.

مطهري‌نژاد به عنوان نماينده حزب مردم‌سالاري در جلسات شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات در ادامه به تشريح محتواي جلسات شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات و تصميمات اتخاذ شده در آن پرداخت.

در ادامه جلسه مصطفي كواكبيان دبير كل حزب مردم‌سالاري طي سخناني، به بررسي شرايط فعلي كشور پرداخت و با اشاره به عملكرد دولت يازدهم در حوزه‌هاي مختلف اقتصادي، سياسي و ديپلماسي گفت‌: ما منتظر ارائه گزارش صد روزه دولت توسط دكتر حسن روحاني به مردم هستيم.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس هشتم با بررسي وضعيت پرونده هسته‌اي ايران، از انتقال مديريت پرونده هسته‌اي كشور از شوراي عالي امنيت ملي و متمركز شدن آن در وزارت امور خارجه استقبال كرد و گفت‌: من به مذاكرات ژنو خوشبين هستم و اعتقاد دارم اتفاقات مثبتي در عرصه سياست خارجي رخ خواهد داد.

كواكبيان با اشاره به موضوع مذاكرات ايران و آمريكا، با نفي مخالفت‌هايي كه توسط برخي تندروها با موضوع مذاكرات صورت مي‌گيرد افزود‌: موضوع مذاكره با آمريكا با در نظر گرفتن سه اصل عزت، حكمت و مصلحت بايد در حل و فصل مساله هسته‌اي كشور به طور جدي پيگيري شود تا پس از حل و فصل مساله هسته‌اي، از تشكيل پرونده‌هاي ديگري بر ضد جمهوري اسلامي ايران در حوزه‌هاي مختلفي همچون حقوق بشر و تروريسم جلوگيري به عمل آيد.

وی انتظارات متقابل ايران و كشورهاي عضو گروه 1+5 از يكديگر را در مذاكرات ژنو تشريح كرد و گفت‌: به رسميت شناختن حق غني‌سازي اورانيوم در ايران، رفع تحريم‌ها، بازگشت پرونده ايران از شوراي امنيت سازمان ملل به شوراي حكام آژانس بين‌المللي انرژي اتمي، توافق در رابطه با آمريكا و اتحاديه اروپا و تعامل آژانس انرژي اتمي با ايران از جمله انتظارات ما از مذاكرات ژنو است؛ ضمن اينكه موضوع بلوكه شدن ميلياردها دلار از دارايي‌هاي ايران در آمريكا هم مطرح است. غرب نيز در پي كاهش غني‌سازي، كاهش حجم توليدات سانتريفيوژها و كاهش فعاليت تاسيسات آب سنگين اراك و تاسيسات فردو و همچنين افزايش نظارت آژانس بر تاسيسات هسته‌اي ايران است كه در اين ميان بندهاي اختلاف برانگيزي در بين طرفين وجود دارد.

وي با اشاره به اينكه منتظر انتشار گزارش عملكرد 100 روزه دولت روحاني هستيم گفت: متاسفانه در صد روزه اول هيچ اقدام خاصي جهت توسعه سياسي نداشتيم كما اينكه هنوز اقدام ويژه‌اي براي حل مشكل جدي اقتصاد همراه با ركود تورمي صورت گرفته نشده است. به عبارت ديگر هرچند ما ارزيابي مثبتي از عملكرد ديپلماتيك و سياست خارجي دولت يازدهم داريم اما از عملكرد اقتصادي و تحول اداري و توسعه سياسي اقدام خاصي نديده‌ايم.

دبير كل حزب مردم‌سالاري، در ادامه، جدول زمان بندي جهت ارائه ليست انتخاباتي را به اعضا ارائه داد و معيارهاي معرفي نامزدهاي انتخاباتي مجلس توسط حزب مردم‌سالاري را تشريح كرد.

كواكبيان در پاسخ به پرسش‌هاي متعدد درباره علت تداوم حصر كروبي و موسوي گفت: چون مصوبه شوراي عالي امنيت ملي در زمان آقاي احمدي‌نژاد براي حصر همچنان وجود دارد صرفا بايد با مصوبه جديد شوراي عالي امنيت ملي كه رياست آن با آقاي رئيس‌جمهور جديد است و مصوبات آن بايد به تاييد مقام معظم رهبري برسد موضوع حمل و فصل شود كه تاكنون ظاهرا شوراي عالي امنيت ملي هيچ مصوبه جديدي نداشته است.

در ادامه همايش فصلي حزب مردم‌سالاري، تعدادي از اعضاي شوراي مركزي، دفتر سياسي و دبيران استانها، طي سخناني، به بررسي شرايط جاري كشور و نوع نگرش حزب مردم‌سالاري به موضوعات جاري پرداخته و نظرات خود را در زمينه راهبرد حزب مردم‌سالاري در انتخابات مجلس دهم تشريح كردند.

كواكبيان همچنين به ايراد برخي اعضا در مورد عزل و نصب مديران در دولت دکتر روحاني پاسخ دادند كه دولت دکتر روحاني خودش هم خود را اصلاح‌طلب نمي‌داند.

گفتنی است كنگره حزب مردم‌سالاري، روز پنجشنبه دهم بهمن ماه سال جاري تشكيل مي‌شود.

۱۳۹۲/۹/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...