نسخه چاپی

مجرم شناخته شدن "شهروند" و "وطن امروز" در دادگاه مطبوعات امروز

دبیر هیئت منصفه دادگاه مطبوعات گفت: در جلسه امروز دادگاه مطبوعات مدیرمسئول سابق روزنامه شهروند و همچنین خبرنگار سابق روزنامه وطن امروز با اكثریت آرا مجرم شناخته شدند.

به گزارش نما، "علی‌اکبر کسائیان" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه امروز یکشنبه(3آذرماه) اولین جلسه هیئت منصفه جدید دادگاه مطبوعات برگزار شد، اظهار داشت: در این جلسه رئیس کل دادگستری استان تهران و سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران به همراه نماینده مدعی‌العموم و همچنین کل هیئت منصفه مطبوعات حضور داشتند.

دبیر هیئت منصفه دادگاه مطبوعات افزود: ابتدا رئیس کل دادگستری استان تهران از هیئت منصفه قبلی تشکر کرد و همچنین یاد و خاطره مرحوم عسگراولادی را گرامی داشت.

وی ادامه داد: در اولین جلسه این دادگاه دبیر هیئت منصفه مطبوعات گزارش کار دو ساله‌ای را ارائه داد و از انصاف، مروت و رضایت‌مداری مدیریت مرحوم عسگر اولادی به نیکی یاد کرد.

وی با اشاره به برگزار مراسم تحلیف هیئت منصفه جدید دادگاه مطبوعات ادامه داد: در اولین جلسه هیئت منصفه مطابق قانون برای تعیین هیئت رئیسه و دبیر هیئت منصفه رأی‌گیری بعمل آمد که بر اساس آن حجت‌الاسلام والمسلمین "محمدحسن رحیمیان" به عنوان رئیس هیئت منصفه و "علی‌اکبر کسائیان" به عنوان دبیر هیئت منصفه به اتفاق آراء انتخاب شدند.

کسائیان درباره بررسی پرونده روزنامه‌های شهروند و وطن امروز یادآور شد: مدیرمسئول سابق روزنامه شهروند به اتهام نشر مطالب خلاف واقع که بعد از محاکمه هیئت منصفه وارد شور شد و با اکثریت آراء مجرم شناخته شد.

دبیر هیئت منصفه دادگاه مطبوعات یادآور شد: مدیرمسئول سابق روزنامه شهروند با اکثریت آرای هیئت منصفه مطبوعات مستحق تخفیف دانسته شد.

وی همچنین ادامه داد: در این جلسه خبرنگار سابق روزنامه وطن امروز که در دادگاه قبلی غیابا محکوم شده بود به دلیل اینکه تقاضای واخواهی داده بود، جلسه دادگاه با حضور متهم و وکیل وی تشکیل و در مورد اتهام نشر اکاذیب به قصد اضرار به غیر با اکثریت آرا مجرم شناخته شد.

کسائیان در پایان خاطرنشان کرد: هیئت منصفه مطبوعات استان تهران با اکثریت آراء متهم را مستحق تخفیف دانستند.

گفتنی است؛ دادگاه با توجه به قانون و نوع جرم و بررسی پرونده یک هفته فرصت دارند که مطابق قانون رای را صادر کنند.

۱۳۹۲/۹/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...