نسخه چاپی

سردار نقدی: همه تحریم ها برداشته شود باز هم مشكلات اقتصادی حل نمی شود

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینكه اگر همه تحریم ها برداشته شود و نفت ما را همه دنیا بخرند باز هم مشكلات اقتصادی حل نمی شود، گفت : حماسه اقتصادی مد نظر رهبری با تقویت اقتصاد مقاومتی تحقق خواهد یافت.

به گزارش نما به نقل از مهر، به نقل از خبرگزاری بسیج، سردار محمد رضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز در همایش پیشتازان اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران از اساس ضد ظلم و استکبار است و از آنجایی که بنای اسلام بر نفی ظالمان است بنابراین اسلام واقعی هیچ گاه با مستکبرین سازش نمی کند و این همان اسلامی است که امریکایی ها با آن مخالفند و عامل دشمنی امرکایی ها و نظام استکبار با ما استوار بر همین اصل است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به توطئه های دشمن از ابتدای انقلاب اسلامی گفت: استکبار از ابتدا می خواست از شاه حمایت کند اما بعد از آنکه دید نمی تواند از بختیار حمالت کرد و نکته ای که کمتر به آن اشاره شده است این است که آنها قصد داشتند در روز 22 بهمن علیه امام و انقلاب کودتا کنند.

وی افزود: ژنرال ها نیز در آن زمان در سفارت امریکا نقش نایب شاه را ایفا می کرد و مستقیما به دستگاه های اطلاعاتی و ارتش شاه دستور می داد، همچنین آنها قصد داشتند با منع رفت و آمد از ساعت 4:30 به بعد تانک های خود را به محل حضور امام و یارانش ببرند و به قول خودشان بساط انقلاب را با دستگیری امام و یارانش برچینند ولی شکست خوردند.

سردار نقدی با اشاره به دیگر توطئه های دشمن بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: بعد از پیروزی انقلاب آنها قصد داشتند با کودتای نوژه و یا خلق مسلمان و یا مسلح کردن سایر گروه های تروریستی در شرق و غرب کشور به انقلاب آسیب بزند ولی باز هم این توطئه آنها با شکست مواجه شد تا اینکه صدام را به میدان فرستادند و همه ابرقدرت ها از صدام حمایت کردند و پشت او ایستادند اما صدام هم با وجود همه این حمایت ها نتوانست از مسیر حرکت مردم ایران جلوگیری کند.

وی با اشاره به جنگ نرم دشمن بعد از پایان دوران دفاع مقدس یادآور شد: در عرصه جنگ فرهنگی آتشی را عظیم تر از دوران دفاع مقدس به وجود آوردند و دو دهه فشار بر ملت در عرصه تصویر و رسانه و هزاران پایگاه اینترنتی وارد کردند و در کشورهای همسایه از کارخانه های مشروب سازی حمایت کردند و سالی چندین فیلم علیه جمهوری اسلامی ساختند، همچنین عناصر آنها در دانشگاه های و کرسی های دانشگاهی کار خیلی گسترده ای را علیه آرمان های انقلاب انجام دادند و قصد داشتند میوه آن را در دو دهه به دست بیاورند که یکی سال 78 و دیگری در فتنه 88 بود.

رییس سازمان بسیج مستضعفین بر همین اساس تصریح کرد: در فتنه سال 88 همه قدرت های غربی در صدد براندازی نظام جمهوری اسلامی برآمدند و همه روسای جمهور کشورها از تریبون های خود علیه انتخابات قانونی ملت ایران سخن گفتند ولی باز هم دیدند که نتوانستند خدشه ای به حرکت ملت ایران وارد کنند.

وی به جنگ افروزی های دولت امریکا اشاره کردو گفت: دولت امریکا با وجود بی آبرویی که در عراق و افغانستان به بار آورد باز هم نتوانست به هدف خود دست پیدا کند و شما می بینید که مردم عراق همان شعارهای نمازجمعه تهران را سر می دهند و دولت آمریکا روز به روز به تیره روزی ها و بدهی های آن افزوده می شود.

سردار نقدی در تمایز بسیج نسبت به دیگر نیروهای نظامی دنیا گفت: هر سرباز امریکایی فقط 20هزار دلار لباس دارد و ماهانه 4 تا 5هزار دلار حقوق دریافت می کند که با این وضع اقتصاد امریکا مشکلات آنها را چند برابر می کند در حالی که یک نیروی بسیجی در کشور ما با کمترین چشمداشتی آماده فدا کردن جان خود در برابر ارزش هاست.

وی به موازی پیش رفتن جنگ فرهنگی و جنگ اقتصادی دشمن اشاره کرد و گفت: آنها قصد دارند با فشار و تحریم در کشور و به موازات آن با تبلیغ رسانه هایشان به دنبال این هستند که بگویند راه حل حل مشکلات اقتصادی کشور برطرف کردن تحریم ها از راه سازش با طرف های غربی حاصل می شود.

رییس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه با تأکید بر جهاد در عرصه اقتصادی خاطرنشان کرد: امروز خط مقدم مبارزه با استکبار جهاد در عرصه تولید و کارآفرینی است و این همان چیزی است که دشمن از آن واهمه دارد، امروز تولیدگران ما مانند رزمندگان دوران دفاع مقدس در برابر دشمنان صف آرایی می کنند.

وی در تشریح خدمات بسیج در عرصه اقتصادی اظهار کرد: در عرصه اقتصادی با کار کارشناسی که انجام شد متوجه شدیم که مشکلاتی که در عرصه بیکاری و تورم وجود دارد به وسیله کارآفرینی برطرف می شود. اقتصاد کشور امروز به بیماری دچار است که تورم و بیکاری توام با آن وارد شده است که اگر یکی از آنها وجود داشت، به وسیله دیگری قابل حل بود.

سردار نقدی همچنین گفت: در عرصه تولید مرغ بومی قابلیت تولید 13 میلیون مرغ را ایجاد کردیم که نیاز به واردات در این حوزه کم شد و در عرصه ماهی نیز با توجه به 500 هزار چاه آبی که در کشور وجود دارد، اگر تنها 50هزار چاه آب را برای تولید ماهی فعال کنیم در این زمینه هم خودکفا خواهیم شد از طرفی برای تولید قارچ با یک زیرزمین نمور و قدری اراده می توانیم بسیاری از نیازها را در این حوزه برطرف کنیم که به فضل خدا تا کنون در هر سه حوزه موفق بوده ایم.

وی با اشاره به تولید کود بومی(ورنی کمپوست)، از سوی دانشمندان بسیجی اظهار کرد: درخصوص تولید کود بومی هم توانسته ایم تا حد زیادی نیاز را از واردات کاهش دهیم به طوری که در بعضی از مناطق از تولید قارچ و کود اشباع شده ایم، همچنین بسیجیان در نقاط محروم صدها دستگاه جوجه کشی را توزیع کردند که با روش های نو بتوانیم تولید را در عرصه مرغ بالا ببریم.

رییس سازمان بسیج مستضعفین نیاز به تبلیغ رسانه ها در این خصوص را ضروری قلمداد کرد و گفت: باید در این زمینه ساز و کاری فراهم شود که رسانه ها در خصوص اقتصاد مقاومتی در این حوزه ها در سطح جامعه تبلیغ و آموزش مناسب داشته باشند که در حال حاضر صداوسیما شبکه های مختلفی تأسیس کرده است ولی جای چنین شبکه ای در این حوزه خالی است زیرا شبکه بازار هم تنها به مباحث کلان اقتصادی مانند بورس، بانک و تجارت می پردازد.

وی با اشاره به محقق نشدن حماسه اقتصادی مورد نظر رهبر معظم انقلاب، گفت: وقتی ولی امر در خصوص تحقق حماسه اقتصادی صحبتی را می کنند حتما این امر قابل انجام است زیرا ولی امر همواره سخنان خود را حکیمانه بیان می کنند پس ما باید به دنبال علت باشیم و با کار کارشناسی بفهمیم که تحقق حماسه اقتصادی چگونه انجام می شود.

سردار نقدی با اشاره به مشکلاتی که در عرصه کشاورزی کشور وجود دارد، اذعان کرد: در زمینه کشاورزی مشکلات عدیده ای وجود دارد به شکلی که یک کشاورز نمونه در یک منطقه آب و هوایی ممکن است دو یا سه برابر بیشتر از کشاورز دیگر در همان منطقه برنج یا گندم تولید کند ولی این مشکلات نشان می دهد که در زمینه کشاورزی باید با انجام کار جهادی، این حوزه را به سمت علمی شدن پیش برد.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب به استحکام ساخت درونی نظام و استفاده از قدرت درون زا، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در سه ماه گذشته حداقل 10 بار در این زمینه تأکید داشته اند و راه حل مشکلات اقتصادی کشور را تنها دیپلماسی ندانسته اند، این نشان می دهد که برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید روی پای خود بایستیم و امیدوار به این نباشیم که با برداشتن تحریم ها همه مشکلات اقتصادی کشور حل شود.

رییس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه یادآور شد: اگر همه تحریم ها برداشته شود و نفت ما را همه دنیا بخرند باز هم مشکلات اقتصادی حل نمی شود و ما باید با عزت و عظمت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی پیش برویم و وابستگی خود را به فروش نفت خام پایین بیاوریم و بی انضباطی اقتصادی و مشکل بهره وری پایین تولید را حل کنیم.

سردار نقدی در پایان با اشاره به تأثیرگذار بودن اقتصاد خانگی در رشد اقتصاد کشور خاطرنشان کرد: در کشور چین شاهد این وضعیت هستیم که سهم اقتصاد خانگی در رشد اقتصاد کشور بسیار بالاست بنابراین ما هم می توانیم با استفاده از این الگوهای خوب و با همت رسانه ها بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور را حل کنیم.

۱۳۹۲/۹/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...