نسخه چاپی

سرنخ‌های شناسایی طراحان انفجار بیروت

ادامه روند تحقیقات در مورد انفجار انتحاری مقابل سفارت ایران در بیروت نشان داد كه چند گروه پشت پرده این انفجار قرار داشتند و سرنخ‌هایی نیز از طراحان این اقدام تروریستی به دست آمده است.

به گزارش نما به نقل از فارس: روزنامه السفیر لبنان به نقل از منابع امنیتی فاش کردند که دو عامل انتحاری انفجار بیروت به صورت پیاده به تلة الخیاط در لبنان رفته و یک خودرو را اجاره کردند، این در حالی است که احتمال دست داشتن راننده خودرو در این عملیات نیز وجود دارد.

یک روز قبل از انفجار این دو به محل خرید تلفن‌های همراه در منطقه الکلا رفته و دو تلفن همراه خریداری کرده‌اند. یک ساعت قبل از انفجار آنها با پرداخت 700 دلار برای اتاق خود از هتل خارج شده و به سمت منطقه الروشه حرکت کردند.

یک منبع امنیتی دیگر به روزنامه السفیر اعلام کرد که خودروی حاضر در این عملیات در منطقه یبرود سوریه بمب گذاری شده است، این منابع البته به جریان‌های عامل بمب گذاری خودرو اشاره‌ای نکرد.

این منبع امنیتی تاکید کرد که عوامل این انفجار انتحاری یک گروه نبودند، بلکه تروریست‌های انتحاری از کمک‌های داخلی نیز برخوردار شده‌اند که احتمال می رود گروه تروریستی زیاد الجراح در پس پرده حمایت‌های لوجستیک از این گروه باشد.

وزیر دفاع لبنان نیز در این راستا در اظهاراتی گفت که اشخاصی وجود داشتند که از انجام این عملیات آگاهی داشته‌اند و عاملان عملیات را قبل از انجام آن تعقیب می‌کرده اند.

فایز الغصن تصریح کرد که سرنخ‌هایی در مورد برنامه ریزی کنندگان انفجار سفارت ایران در بیروت به دست ارتش افتاده است و هنگامی که ارتش به نتایج جدیدی برسد، آن را به اطلاع افکار عمومی خواهد رساند.

وی تصریح کرد که ارتش اطلاعات زیادی دارد که فعلا آنها را مخفی نگه داشته است.

۱۳۹۲/۹/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...