نسخه چاپی

پیشنهاد چین برای گروه‌های درگیر در سوریه:

كلیه گروه‌های درگیر در سوریه بدون پیش شرط به ژنو۲ بروند

عکس خبري -کليه گروه‌هاي درگير در سوريه بدون پيش شرط به ژنو? بروند

نماینده دائم چین در سازمان ملل اعلام كرد، كشورش از كلیه گروه‌های درگیر در سوریه می‌خواهد تا بدون وضع كردن پیش شرط برای مذاكره به ژنو۲ بروند.

به گزارش نما؛ به نقل از روسیا الیوم، دولت چین از کلیه گروه‌های مسلح و سیاسی سوری درخواست کرد تا بدون وضع کردن پیش شرط وارد مذاکرات ژنو۲ شوند.

"لیو جیئی" نماینده دائم چین در سازمان ملل اعلام کرد،‌ کشورش همواره بر راه‌کار مسالمت آمیز و دیپلماتیک در سوریه پافشاری کرده است. وی افزود معارضان و دولت سوریه باید با یکدیگر گفتگو کرده و به یک راه‌حل مسالمت آمیز دست یافته و دوره جدیدی از فعالیت‌ةای سیاسی را با رهبری مردم آغاز کنند.

"جیئی" اعلام کرد،‌ دولت چین گفتگو میان کلیه طرف‌های درگیر در سوریه را پیشرفت مهمی در زمینه عمل‌‌کردن به قطعنامه ۲۱۱۸ شورای امنیت سازمان ملل دانسته و از آن استقبال خواهد کرد.

لازم به ذکر است که دولت بشار اسد همواره اعلام کرده است حاضر به شرکت در هرگونه گفتگو با معارضان است و در این مسیر تلاش‌های فراوانی همچون چندین دوره عفو عمومی برای تروریست‌هایی که دستشان به خون کسی آلوده نشده باشد، کرده است اما معارضان و گروه‌های تروریستی وابسته به آنان همواره با وضع کردن پیش شرط‌های غیرمنطقی مانع از برگزاری کنفرانس‌های سازش شده‌اند.

در همین راستا باید به این خبر اشاره کرد که روز گدشته (سه‌شنبه) سلیم ادریس رئیس یک گروه شورشی موسوم به "ارتش آزاد سوریه" اعلام کرد که نیروهای وفادار به وی در کنفرانس صلح موسوم به "ژنو۲" شرکت نخواهند کرد و به جنگ علیه دولت سوریه ادامه خواهند داد.

وی در ادامه افزود: شرایط برای شرکت در کنفرانس ژنو۲ مناسب نیست و ما به عنوان یک نیروی نظامی و انقلابی در این کنفرانس شرکت نخواهیم کرد، ما به جنگ در جریان برگزاری کنفرانس ژنو یا بعد از آن پایان نخواهیم داد و نگرانی ما نیاز به تسلیحات و نیرو است.

در پایان لازم به ذکر است سازمان ملل متحد روز "دوشنبه" اعلام کرد که کنفرانس صلح ژنو که از حمایت آمریکا و روسیه برخوردار است و در تاریخ دوم بهمن برگزار خواهد شد.

این کنفرانس قرار است با حضور طرف‌های درگیر در جنگ داخلی سوریه برای پایان دادن به بحران خونین این کشور برگزار شود.

۱۳۹۲/۹/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...