نسخه چاپی

گزارش واشنگتن پست ازپهپادهای آمریكایی

سازمان سیا عامل قتل و كشتار

عکس خبري -سازمان سيا عامل قتل و کشتار

جدیدترین گزارش منتشره نشان می‌دهد كه هواپیماهای بدون سرنشین سازمان سیا در ماموریت‌های خود تنها ۲۰ درصد موفق بوده‌اند. این بدین معناست كه ۸۰ درصد قربانیان ماموریت‌های این سازمان را غیر نظامیان بی‌گناه تشكیل می‌دهند.

به گزارش نما؛ به نقل از مجله العصر، روزنامه «واشنگتن پست» در گزارشی فاش کرد که سازمان سیا حاضر به کنار گذاشتن استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در آنچه آن را جنگ علیه تروریسم می‌نامد، نیست.
این گزارش در ادامه می‌افزاید: شش ماه بعد از اینکه «باراک اوباما»، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد، تمایل دارد تا حملات با هواپیماهای بدون سرنشین را به وزارت دفاع این کشور – پنتاگون - واگذار کند، مرکز عملیات هواپیماهای بدون سرنشین سرویس‌های اطلاعاتی مرکزی آمریکا – سیا – در منطقه «لانگلی» ایالات ویرجینیا آمریکا همچنان عامل بیشترین حملات توسط اینگونه هواپیماها به حساب می‌آید.
علی رغم اینکه مسئولان عالی رتبه سرویس‌های اطلاعاتی مرکزی و پنتاگون سلسله نشست‌هایی را در ماه اخیر برای بررسی بهترین راه‌های واگذاری این ماموریت به نخبگان فرماندهی عملیات ویژه (JSOC) ارتش آمریکا برگزار کرده‌اند، ولی مسئولان واشنگتن تصریح کرده‌اند که اهداف مورد نظر کاخ سفید در این زمینه دست نیافتنی است.
مسئولان آمریکایی که با روزنامه واشتگتن پست در این خصوص گفت‌وگو کردند و به دلایل امنیتی نخواستند، نامشان فاش شود، اظهار داشتند: این احتمال وجود دارد که طرح مذکور به سرویس‌های اطلاعاتی مرکزی اجازه دهد که ناوگان هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا را حفظ کرده و به عملیات کشتار ادامه دهند؛‌ حتی اگر اقدام نهایی در سلسله حملات هوایی توسط فردی صورت گیرد که لباس نظامی آمریکایی بر تن داشته باشد.
این مسئولان آمریکایی اظهار داشتند که در گفت‌وگو میان سرویس‌های اطلاعات مرکزی و پنتاگون «جان برینان»، مدیر این سرویس‌ها و «آوریل هاینز» معاون وی و «مایکل ویکرز»، معاون اطلاعاتی وزیر دفاع که سابقه فعاللیت در سرویس‌های اطلاعاتی مرکزی آمریکا را دارد، حضور داشتند.
این مسئولان تصریح کردند‌ که محور گفت‌وگوها ایجاد راه حلی برای ادغام عملیات هواپیماهای بدون سرنشین که سرویس‌های اطلاعات مرکزی بر آن نظارت می‌کند با عملیاتی بود که فرماندهی عملیات ویژه (JSOC) آن را مدیریت می‌کند، به گونه‌ای که هر دو طرف در تمام حملات و هدف‌ها همکاری داشته باشند.
مسئولان بلند پایه سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا اظهار داشتند که هدف از این نشست اکتشاف، اصلاح و اتمام عملیاتی است که نشانه‌های همکاری و اتحاد قوی میان سرویس‌های اطلاعات مرکزی و وزارت دفاع آمریکا دیده می‌شود.
برینان در ابتدا گفت که حتی اگر فرماندهی عملیات ویژه (JSOC)  مسئولیت اتمام حملات برنامه ریزی شده را بر عهده داشته باشد، (CIA) با ابزارهای مهمی که در اختیار دارد، در تقویت قدرت کشور برای مبارزه با تروریسم مشارکت می‌کند و طبق اظهارات یکی از مسئولان سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا، این سازمان در عملیات‌هایی همواره مشارکت دارد که آن را عملیات اکتشاف و اصلاح نامیده‌ است.
به رغم تداخل نقش‌ها در یمن، سرویس‌های اطلاعات مرکزی آمریکا و فرماندهی عملیات ویژه مشترک، از تجهیزات کنترلی مختلف در ناوگان هواپیماهای بدون سرنشین استفاده می‌کردند. همچنین برای جمع آوری اطلاعات از جریان‌های متعدد، از شبکه‌های ارتباطی جدا و گاهی اوقات متناقض استفاده می‌کردند.
واشنگتن پست در ادامه گزارش خود افزوده است: هواپیماهای بدون سرنشین دارای بازتاب‌های گسترده‌ای بر استراتژی آمریکا در مبارزه با تروریسم و همچنین هویت سرویس‌های اطلاعات مرکزی دارند و با این اقدام ناوگان ویژه هواپیماهای مسلح سرویس‌های اطلاعاتی، طی ۱۲ سال گذشته تبدیل به نیروی شبه نظامی شده است.
به نوشته پایگاه (Long War Journal) از سال ۲۰۰۴ میلادی تاکنون آمریکا ۴۳۳ بار توسط هواپیماهای بدون سرنشین به پاکستان و یمن حمله کرده که اکثر این حملات توسط سرویس‌های اطلاعات مرکزی آمریکا - سیا انجام شده است.
آخرین گزارش منتشره از سوی مرکز حقوق بشر سازمان ملل درباره حملات هواپیماهای بدون سرنشین که توسط سازمان سیا صورت گرفته است، بر کشته شدن  بیش از ۲۲۰۰ فرد مسلح و حدود ۴۰۰ غیر نظامی تنها در پاکستان تاکید می‌کند.
فعالان حقوق بشری در این‌باره اظهار می‌کنند که پیش از حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ آمریکا تنها ۵۰ فروند هواپیمای بدون سرنشین در اختیار داشت، در حالی که امروز بیش از ۱۰ هزار فروند هواپیمای بدون سرنشین در اخیتار دارد.
آنان می‌افزایند: بیشتر این هواپیماها دارای حجمی کوچک هستند که می‌توان آنها را در یک چمدان کوچک حمل کرد و حامل دوربینی است که نظامیان آمریکایی از آنها استفاده می‌کنند.
آمار و ارقام نشان می‌دهد که تنها ۲۰ درصد از قربانیان هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا را افرادی تشکیل می‌دهند که در لیست سرکوب آمریکا قرار دارند یا تحت تعقیب این کشور هستند و سایر قربانیان هیچ ربطی به موضوع ندارند و آمریکا نیز هیچ شناختی از آنها ندارد!
هم اکنون اولین کشور صادر کننده هواپیماهای بدون سرنشین در جهان رژیم صهیونیستی و پس از آن آمریکا و چین است و ۷۶ کشور در جهان از این هواپیماها در اختیار دارند.
در منطقه، پایگاه‌های نظامی زیادی وجود دارد که هواپیماهای بدون سرنشین از آن پرواز می‌کنند و یک پایگاه سری آمریکایی نیز در جنوب شرقی عربستان وجود دارد.
این درحالی است که نمایندگان کنگره آمریکا به ایجاد بستری برای استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین از ابتدای ۲۰۱۵ در داخل آمریکا توسط پلیس رأی مثبت دادند.
آمریکا از هواپیماهای بدون سرنشین برای جاسوسی از مردم خود و نظارت بر رفتار آنها از طریق توزیع این هواپیماها در ۱۸ هزار پایگاه پلیس در ایالات متحده استفاده خواهد کرد.
نسل آینده هواپیماهای بدون سرنشین به صورت خودکار برنامه ریزی شده‌اند و با استفاده از هوش مصنوعی و بدون نیاز به کنترل تبدیل به ابزاری برای کشتار برنامه ریزی شده خواهند شد.

۱۳۹۲/۹/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...