نسخه چاپی

اگر فتنه 88 نبود تحریمها تشدید نمی‌شد

به گزارش نما، محمد حسن قدیری ابیانه در گفتگو با هم اندیشی پبرامون نتایج توافقات ژنو گفت: دشمنان پس از انتخابات سال 88 تحریمهای یک جانبه و غیر قانونی خود علیه ملت ایران را تشدید کردند و اگر بخواهیم یکی از مهمترین عوامل منجر به تشدید تحریم‌ها و امیدواری دشمن به تأثیرگذاری آن را شناسایی کنیم باید از فتنه 88 در این زمینه یاد کنیم .
وی با اشاره به اینکه کسانی که در این فتنه شرکت کردند،و آن دامن زده و آن را هدایت کردند باعث امیدواری دشمن به تحریم‌ها شدند گفت: این جرم را نیز باید به سایر جرایم سران فتنه اضافه کرد چراکه حماسه سیاسی سال 88 بسیار بزرگتر از حماسه سیاسی سال 92 بود و رئیس‌جمهور آن زمان هم با آرای بیشتری نسبت به آقای روحانی انتخاب شده بود.

قدیری ابیانه خاطر نشان کرد: اگر فتنه 88 نبود این تحریم‌ها به این شکل رقم نمی‌خورد چراکه عقب‌نشینی غرب از سال 88 آغاز شده بود.

این کارشناس مسائل استراتژیک ادامه داد: اگر اصلاح‌طلبان و نامزدهای اصلاح‌طلب مثل نامزدهای اصولگرا رفتاری مدنی از خودشان می‌دادند و مثل اصولگرایانی که به روحانی تبریک گفتند آنها نیز به آرای مردم تمکین می‌کردند شرایطی پیش نمی‌آمد که دشمن درصدد سوءاستفاده و ضربه زدن بیاید.

قدیری ابیانه با تاکید براینکه فتنه 88 در اعمال تحریمها بسیار موثر بود تاکید کرد: اگر فتنه 88اتفاق نمی افتاد ااساسا بسیاری ازاین تحریمها اتفاق نمی افتاد که حالا بخواهد لغو بشود.

غربی ها می خواهند شکست خودرا پیروزی جلوه دهند
این کارشناس مسائل استراتژیک همچنین با اشاره به تناقض برخی صحبتها پس از پایان مذاکرات در بین مسئولان آمریکایی گفت: غربی‌ها باید خود را در این مذاکرات نزد افکار عمومی کشورشان موفق جلوه بدهند آنها می‌گویند که ما پیروز هستیم، چون جلوی هسته‌ای شدن و ساخت بمب هسته‌ای ایران را گرفتیم. در حالی که مااصلا دنبال بمب هسته‌ای نبودیم که آنها بخواهند متوقف کنند. آنها توقف غنی‌سازی 20 درصد را یک پیروزی برای خود می‌دانند. در حالی که ما از ابتدا قصد تولید اورانیوم 20 درصد را نداشتیم و اگرآنها حاضر می‌شدند سوخت 20 درصد برای راکتور هسته‌ای تهران را به ما بدهند، ما در این حد غنی‌سازی نمی‌کردیم چون احتیاجی هم نداشتیم. در حقیقت آنها شکست خود را می‌خواهند پیروزی جلوه بدهند. این در حالی است که ما اینک به خرید صفحات سوخت 20 درصد هم نیازی نداریم چون خودمان تولید کرده ایم.

سفیر سابق کشورمان در مکزیک ادامه داد: آنها همواره به فشار علیه ایران ادامه خواهند داد. به خصوص اگر احساس کنند که این فشارها بر ایران اثر دارد آنهامدتها به ایران فشار آوردند که تمام برنامه‌های هسته‌ای خود را لغو کنند. اما ایران به انها بی‌اعتناء بود.

قدیری ابیانه خاطر نشان کرد: فرمایشات مقام معظ رهبری در جمع فرماندهان بسیج و پیش از مذاکرات و همچنین تشکیل زنجیره انسانی در اطراف سایت فرو باعث شد تا غربی ها بفهمند ایران از موضع ضعف وارد مذاکرات نمی شود.

این کارشناس مسائل استراتژیک با تاکیدبر لزوم تحقق حماسه اقتصادی ونقش بازدارنده آن در اعمال تحریمها گفت: اگر حماسه اقتصادی محقق شود دیگر دشمن اساسا به تحریمها به طور کلی دل نمی بندد تا ازطریق آن به کشورما فشار وراد کند.

تحقق حماسه اقتصادی راه حل اصلی مشکلات است
قدیری ابیانه تاکید کرد:خیلی ها تصور می‌کنند که با این تفاهمی که ایجاد شده است مشکلات اقتصادی ما حل خواهد شد. من معتقدم اگر تمام تحریم‌ها هم لغو و برداشته شود ماباز هم مشکل اقتصادی خواهیم داشت چراکه کاهش ارزش پول ملی و تورم، بیکاری، موضوعی نیست که به تازگی پدید آمده باشد تا فرهنگ کار ما درست نشود، فرهنگ کار، مصرف، انضباط اجتماعی، اقتصادی و ... اصلاح نشود این مشکلات باقی خواهد ماند.

وی با بیان اینکه راه حل مشکلات اقتصادی ایران تحقق حماسه اقتصادی گفت: متاسفانه در ایران موانع زیادی برای تحقق حماسه اقتصادی وجود دارد ومافیای تنبلی بر همه چیز سایه افکنده است. تعطیلات زیاد که کسی جرات کاهش آن را ندارد. ساعت مفید بسیار کاری پایین که با آن برخورد نمی‌شود. اسراف در مصرف فراگیر است و تنبلی اجتماعی که ما بعد از اعراب در آن دارای مقام هستیم. اینها همه توان کشور را تا حدودی تعدیل بردند. متأسفانه هنوز خرید کالای خارجی به خصوص کالاهای غربی نشانه تشخص اجتماعی محسوب می‌گردد. اینها عامل ضعف کشور هستند. و اگر اینها اصلاح شوندو شعارهای که مقام معظم رهبری طی سال‌های گذشته تحقق پیدا میکند و کشور از درون دارای قدرت مضاعف خواهد شد.

۱۳۹۲/۹/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...