نسخه چاپی

حرف های روحانی «خالی بندی» نبود

به گزارش نما- حمید رضا جلایی پور عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان در یادداشتی در اعتماد در خصوص گزارش 100 روزه رئیس جمهور نوشت:

گزارشی که رییس‌جمهور در رسانه ملی به مردم داد حاوی چند نکته مهم بود، یکی آنکه روحانی تلویحا اعلام کرد که رفتار صدا و سیما با دولتش مثل رفتار با دولتی است که ماه‌های پایانی عمرش سپری می‌شود. از سوی دیگر صحبت‌های آقای روحانی نشان داد که دستش تا اندازه‌یی بسته است.

روحانی تلاش داشت تا از یک طرف واقعیت‌ها را بگوید و از طرف دیگر قصد نداشت با بیان این واقعیت‌ها قدمی در راستای ناامید کردن مردم بردارد. با وجود آنکه سخنان روحانی تا اندازه زیادی واقع‌گرایانه بود اما مشخص بود که روحانی تلاش داشته است تا با کلمات نرمی با مردم صحبت کند. رییس‌جمهور خیلی رعایت کرد و در صحبت‌هایش اعتدال را پیشه کرد و تلاش کرد تا همه مشکلاتی که از دولت گذشته به او ارث رسیده است را بیان نکند. بیشتر مسائل اقتصادی برجسته شد تا مردم احساس ناامیدی نکنند. نکته بعدی این است که روحانی صراحتا اعلام کرد که دوست دارد دولتش پاسخگو باشد. صحبت‌هایی که رییس‌جمهور در گزارشش مطرح کرد همگی مواردی بود که در شعارهای انتخاباتی‌اش هم مطرح می‌شد. اولویت‌های دولت تدبیر و امید همان‌طور که روحانی وعده آنها را داده بود به ترتیب اقتصادی، هسته‌یی، فرهنگی و سیاست داخلی بود. یکی از مشکلاتی که میلیون‌ها نفر از هموطنان ما این روزها با آن روبه‌رو هستند مساله معیشت است. خوشبختانه آقای روحانی هم در حرف‌هایش در این مورد «خالی بندی» نکرد و شعار نداد بلکه اعلام کرد که سعی می‌کند جلوی رشد نگران‌کننده تورم را بگیرد و به تدریج آن را نصف کند.
بر خلاف شعارهایی که مردم طی سال‌های گذشته درباره مدیریت جهان یا یک رقمی کردن تورم شنیده بودند این‌بار مردم حرف‌های واقع گرایانه از رییس‌جمهورشان شنیدند.
این جای تبریک دارد که مردم رییس‌جمهوری دارند که تبلیغ سیاسی نمی‌کند بلکه واقعیات جامعه را به آنها می‌گوید. طی صد روز گذشته برخی به آقای روحانی انتقاد کرده بودند که به مسائل فرهنگی توجهی ندارد اما رییس‌جمهور با صحبت‌هایش نشان داد که اینگونه نیست و در بحث سیاست داخلی هم رییس‌جمهور با تاکید بر اجرای قانون اعلام کرد که باید آستانه تحمل‌ها بالا برود و افرادی که در کشور دعوا راه می‌اندازند را قبول ندارد...
صحبت‌های رییس‌جمهور در رسانه ملی یک جنبه دیگر هم داشت و آن اهمیتش برای اصلاح‌طلبان بود. اصلاح‌طلبان بدون شک برایشان مهم است که از کاندیدایی در انتخابات ریاست‌جمهوری حمایت کرده‌اند که با مردم صادقانه برخورد می‌کند و واقعیت‌ها را به آنها می‌گوید.
در این شرایط که اصلاح‌طلبان داخل دولت نیستند نیز آنها می‌توانند به عنوان مفصل بین دولت و نهادهای مدنی باشند و به پایین آمدن آسیب‌های اجتماعی کمک کنند. در مجموع اصلاح‌طلبان به فردی که از وی در انتخابات ریاست‌جمهوری حمایت کردند خوشبین هستند و خوشحالند که لوکوموتیو کشور در زمینه‌های مختلف روی ریل آمده است.

۱۳۹۲/۹/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...