نسخه چاپی

علت سفر معاون رئیس جمهور آمریكا به چین، ژاپن و كره‌جنوبی

عکس خبري -علت سفر معاون رئيس جمهور آمريکا به چين، ژاپن و کره‌جنوبي

یك مقام ارشد دولت آمریكا امروز اعلام كرد در میانه مناقشات بین چین و ژاپن بر سر دریای چین شرقی، معاون رئیس جمهور آمریكا به آسیا سفر می‌كند.

به گزارش نما؛ به نقل از خبرگزاري آلمان، جو بايدن معاون رئيس جمهور آمريکا روز يکشنبه با پيامي براي چين در مورد اين‌که آمريکا در درياي آرام يک قدرت است، سفر خود را به سه کشور ژاپن، چين و کره جنوبي آغاز خواهد کرد.

بايدن در راستاي تلاش‌هاي آمريکا براي توافقنامه تجاري آنسوي اقيانوس آرام، به آسيا سفر مي‌کند.

در اين حال، مسائلي همچون مناقشات اخير بين چين و ژاپن به چالش‌هاي سفر بايدن مي‌افزايد.

برنامه هسته‌اي کره شمالي نيز همچنان يکي از موارد ناراحت‌کننده براي جامعه بين‌المللي محسوب مي‌شود.

مقام ارشد دولت آمريکا که خواست نامش فاش نشود، تصريح کرد: «اين سفر نشان دهنده تعهد جدي دولت آمريکا به ايجاد ثبات در منطقه است. آمريکا يکي از قدرت‌هاي مقيم اقيانوس آرام محسوب مي‌شود و به حضور خود در منطقه ادامه خواهد داد.»

اين مقام افزود: «سفر بايدن به واشنگتن فرصت مي‌دهد که مسئله‌اي را براي پکن مشخص سازد: الگوي رفتاري که چين برگزيده است، همسايگان اين کشور را خشمگين مي‌سازد. لازم است چين نيات خود را از اجراي اين برنامه اعلام کند و سوال‌هاي ايجاد شده در مورد اين برنامه را پاسخ دهد.»

بايدن در ميانه تنش‌ها بين چين و ژاپن بر سر اجراي برنامه منطقه شناسايي دفاع هوايي، به سه کشور آسيايي سفر مي‌کند. اجراي اين برنامه توسط پکن همچنين انتقادها از سوي واشنگتن را در پي داشته است.

۱۳۹۲/۹/۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...