نسخه چاپی

حس خوب تهمینه میلانی از حرف‌های روحانی

من كمی نگران هستم،‌ شاید هر محصولی كه به اسم محصول فرهنگی بیرون می‌آید شایسته مردم ما نباشد. متاسفانه سیاست‌های فرهنگی به ویژه در این 8 سال سطح سلیقه مردم را پایین آورده است و بر این اساس نمی‌توان به حقیقی بودن خواسته مخاطب اعتماد كرد البته این بدان معنا نیست كه من معتقد به سانسور فكر باشم.

به گزارش نما، تهمینه میلانی کارگردان شناخته شده سینمای ایران در گفت‌وگو با شبکه ایران صحبت‌های شب گذشته دکتر حسن روحانی را مثبت ارزیابی کرده و می‌گوید: تمام گفت‌وگوی زنده رییس جمهور با مردم را دنبال کردم و به همراه آقای نیک‌بین جزء به جزء صحبت‌های آقای روحانی را گوش کردیم و باید بگویم حس خیلی خوبی داشتم. نه فقط در حوزه فرهنگ بلکه تمام صحبت‌های ایشان در حوزه‌های مختلف باورپذیر و منطقی بود.
میلانی با تایید این مطلب که باید به سینماگران اعتماد کرد، در خصوص بخشی از صحبت‌های رئیس جمهور مبنی بر این‌که هیچ فیلتری بهتر از دیدگاه مردم در برخورد با آثار فرهنگی نیست توضیح داد: این امر شدنی است به شرط این‌که در ابتدا سطح سلیقه مردم را ابالا ببریم تا راه برای ابتذال باز نباشد.
این فیلمنامه‌نویس و کارگردان سینمای ایران معتقد است که سیاست‌های 8 ساله گذشته باعث پایین آمدن سطح سلیقه مردم شده و این موضوع نگران‌کننده‌ای است که نباید از آن غافل شد.

سیاستهای هشت سال گذشته سطح سلیقه مردم را پایین آورد
او می افزاید: من کمی نگران هستم،‌ هر محصولی که به اسم محصول فرهنگی بیرون می‌آید شایسته مردم ما نباشد. متاسفانه سیاست‌های فرهنگی به ویژه در این 8 سال سطح سلیقه مردم را پایین آورده است و بر این اساس نمی‌توان به حقیقی بودن خواسته مخاطب اعتماد کرد. طی این سال‌ها جلو فعالیت سینمای مستقل را گرفتند و فیلم‌های درجه 3 رشد کرد. البته این بدان معنا نیست که من معتقد به سانسور فکر باشم بلکه معتقدم باید سطح سلیقه مردم را بالا ببریم و کاری کنیم که جلوی ابتذال گرفته شود. ضمن این‌که شدیدا اعتقاد دارم که نباید به بهانه تصدیگری جلوی افکار نو و خلاق گرفته شود.
تهمینه میلانی نسبت به فضای ایجاد شده در عملکرد صد روزه دولت و تاکید رییس جمهور بر این‌که سایه مسایل امنیتی باید از سر فرهنگ برداشته شود هم ابراز خرسندی کرد.

توقع معجزه ندارم
این فیلمساز اجتماعی در پایان دغدغه‌های همیشگی‌اش را به عنوان انتظارات و مطالباتش از دولت دکتر روحانی مطرح می‌کند و ابراز امیدواری می‌کند که دولت یازدهم اقداماتی موثر برای رفع تبعیض و احقاق حقوق زنان ایران داشته باشد.
میلانی می‌گوید: واقعیت این است که در این باره اجحاف شده است البته با توجه به شرایط موجود من توقع معجزه ندارم اما انتظار دارم همانطور که سخنگوی وزارت امور خارجه خانم باوقار و با شخصیتی است از خانم‌هایی که صلاحیت علمی و تجارب قابل قبولی در عرصه مدیریتی دارند استفاده شود یعنی در واقع بدون تبعیض جنسیتی و گروه گرایی حقیقتا شایسته سالاری شود. تنها حضور خانم ابتکار و افخم در کابینه دولت کافی نیست و باید خانم‌های باصلاحیت در پست‌های مدیریتی به خدمت گرفته شوند. به هر حال نمی‌شود که نصفی از جامعه را نادیده گرفت. باید زمینه فعالیت تمام بانوان در عرصه ورزش، هنر، سیاست... و همه حوزه‌ها تسهیل شود.

شبکه ایران

۱۳۹۲/۹/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...