نسخه چاپی

اسد:

ادامه حمایت‌های عربستان از تروریسم، حل بحران سوریه را به تاخیر می‌اندازد

عکس خبري -  ادامه حمايت‌هاي عربستان از تروريسم، حل بحران سوريه را به تاخير مي‌اندازد

رئیس جمهوری سوریه با بیان اینكه كشورش با جنگ جهانی روبروست تاكید كرد: ادامه حمایت‌های عربستان و كشورهای دیگر از گروه‌های تروریستی حل بحران سوریه را به تاخیر می‌اندازد.

به گزارش نما؛ به نقل از سایت اینترنتی النشره، بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در دیدار با هیاتی از احزاب سیاسی کشورهای عربی تاکید کرد: ادامه حمایت‌های عربستان و سایر کشورهای شناخته شده از گروه‌های تروریستی حل بحران سوریه را به تاخیر می‌اندازد.

وی افزود: دولت سوریه بیش از هر زمان دیگری در مبارزه با تروریسم و جنگ علیه این معضل پیشروی داشته است.

اسد همچنین تاکید کرد: مسئولان دمشق در صورتی که هدف از برگزاری ژنو2 انتقال قدرت باشد به ژنو نخواهند رفت.

رئیس جمهوری سوریه همچنین در این دیدار که در حاشیه کنفرانس احزاب عرب و 10 روز قبل در سوریه برگزار شد، درباره اوضاع داخلی کشورش نیز صحبت کرد.

وی درباره آنچه در سوریه رخ می‌دهد گفت: ما امروز با جنگی جهانی روبرو هستیم و باید در مرحله اول برپایداری خود استوار باشیم و این چیزی است که ما در سال اول آغاز این جنگ‌ آنرا انجام دادیم و در حال حاضر به مرحله پیروزی بر دشمن منتقل شده‌ایم. ما تجربه‌های اینچنین زیادی داشته‌ایم مانند آنچه که در خصوص نیروهای مقاومت در لبنان رخ داد. نیروهایی که سالهای طولانی مقاومت کردند و در سالهای 2000 و 2006 پیروزی‌هایی بزرگ را به دست آوردند. ما از همان ابتدا می‌دانستیم که این جنگ تصمیم گیری‌های مستقل ما را هدف قرار داده است اما همین مسئله دلیل پایداری و پیروزی ماست. با این حال از همپیمانان خود چون روسیه که نقشی محوری دارند به خاطر حمایتهایشان از سوریه در حالیکه حتی منافعشان تهدید می‌شد تشکر می‌کنیم. من مستقیما از رهبران روسیه شنیدم که تاکید کردند حمایت از سوریه فقط دفاع از دمشق نیست بلکه دفاع از مسکو است.

۱۳۹۲/۹/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...