نسخه چاپی

ناگفته‌های‌ مصلحی از ماموریتش در عربستان

وزیر سابق اطلاعات با تاكید بر اینكه امروز ما در اوج هستیم، گفت:‌ تیم دیپلماسی در مذاكرات به قدرت درونی توجه داشته باشد و از موضع قدرت با دشمنان نظام حرف بزند.

به گزارش نما به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی در یادواره جمعی از شهدا شهر ری که با عنوان «از خاک تا افلاک» برگزار شد، با اشاره به اینکه بسیج پرورش دهنده شهدای فداکار و ایثارگر است، گفت: افرادی که در این مسیر گام بر می‌دارند خدامحور هستند.

وزیر سابق اطلاعات در مسیر خدامحوری حضرت علی (ع) را برترین ولایت‌مدار دانست و اظهار داشت: پس از اینکه امیرالمومنین (ع) را کنار گذاشتند در طول این 25 سال وسط میدان بود و در مباحث سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مردم حضور فعالی داشتند.

وی در ادامه عنوان «خانه‌نشینی حضرت علی (ع)» را که به جای کنار گذاشتن ایشان به کار می‌رود یک خیانت بزرگ خواند و گفت: حضرت علی (ع) در طول این مدت خدمات شایانی را به مسلمین کردند که امروزه نیز شاهد هستیم که همچنان مردم عربستان و ... از آن بهره‌مند می‌شوند.

خدامحوری و ولایت‌مداری شاخصه بسیج است

مصلحی ترویج اسلام در ایران را از جمله اقدامات حضرت علی (ع) در ایران را از جمله خدمات ایشان در طول این مدت برشمرد و خاطرنشان کرد: حضرت امیر (ع) در طول این مدت همواره وسط میدان بودند و برای ترویج فرهنگ اسلام و خدمت رسانی به مردم تلاش می‌کردند.

وزیر سابق اطلاعات با تاکید بر اینکه فرد خدامحور باید وسط میدان باشد، بسیج را شاخصه خدامحوری دانست و تاکید کرد: خدامحوری به‌معنای انتخاب صراط مستقیم است و صراط مستقیم نیز مسیر ولایت است

وی در ادامه با اشاره به عشق ورزی شهدا با امام راحل و عشقی که شهدای هسته‌ای نسبت به ولایت داشتند،‌ گفت: شهیدان هسته‌‌ای شهیدان شهریاری، احمدی روشن و ... با ولایت‌مداری افتخارات فراوانی را برای کشور به ارمغان آوردند.

مسیر ولایت‌مداری مسیر پرخطری است

مصلحی با تاکید بر اینکه مسیر ولایت‌مداری مسیر پرخطری است، عنوان کرد: بعضی شخصیت‌ها در مسیر مستقیم و ولایت هستند و برخی افراد نیز در طول تاریخ از این مسیر خارج شدند،‌ باید در این مسیر به این توجه داشته باشیم که اگر هم زمین خوردیم وحشت نکنیم.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به یکی از صحابه امام حسن عسگری (ع) گفت: فردی که در محضر امام عسری (ع) پرورش یافته بود و از علم پاک حضرت بهره‌مند شده بود کتاب‌های فراوانی را در ارتباط با دفاع از ولایت و امامت به رشته تحریر در آورده بود اما پس از شهادت حضرت و آغاز دوران صغری امام زمان (عج)، حضرت حجت عثمان بن سعید را نخستین نایب خود برگزید و در این حین این صحابه ناراحت شد که چرا او را نگذاشته‌اند و این ناراحتی او سبب شد که تمام کتاب‌هایی که در دفاع از امامت و ولایت نوشته بود را به آتش کشیده و از آن پس در مخالفت با امامت و ولایت کتاب وشت.

وی عنوان کرد: انسان باید با استعانت از خداوند متعال و اهل‌بیت علیهم‌السلام و تلاش و کوشش از مسیر ولایت خارج نشود.

صحیفه امام (ره) مسیر انقلاب است

مصلحی در ادامه صحیفه امام خمینی (ره) ذات مسیر انقلاب دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب در سال جاری و سال گذشته تاکید فرمودند که راه ما راه امام است و بر مطالعه وصیتنامه ایشان توصیه کردند.

وزیر سابق اطلاعات با تاکید بر آنکه آنچه که امام راحل می‌فرمودند جز امر و نهی لهی و آیات قرآن چیزی نبود، ‌خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) به ‌عنوان معمار انقلاب مسیری که پیش روی ما گذاشتند مسیر ولایت‌مداری است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و ... از آن ما است، گفت: منشور زندگی انسان را آن‌گونه که در فرهنگ اهل بیت علیهم‌السلام است را هیچ کجا نمی‌توان یافت.

مصلحی بیان داشت: امروز دشمن شاهد این است که به واسطه این فرهنگ غنی ایرانیان روز به روز در دنیا شکست می‌خورد.

ناگفته‌های مصلحی از ماموریتش در عربستان سعودی

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به سفرش به عربستان که برای انجام مأموریتی در دوران مسئولیت وزارتش داشت عنوان کرد: برای انجام مأموریتی به عربستان سفر کرده و با مقامات این کشور دیدار داشتم، یکی از سران عربستان در این دیدار اعتراف کرد که در دوران جنگ تحمیلی با تمام توان از صدام حمایت می‌کردیم و بنده در پاسخ به او گفتم ببینید امروز صدام کجا هست و ما کجا هستیم.

وی ادامه داد: به او گفتم شما دلارهای فراوانی خرج کردید صدام برود آیا از این هزینه‌ها چیزی گیر شما آمد.

مصلحی گفت: در حالی که همه دنیا مقابل ایران ایستاده بود،‌ ایران اسلامی با مقاومتی که شما آن را خلق کردید و مذاکرات اخیر نیز حاصل مقاومت شما مردم غیور ایران اسلامی است.

اقتدار از درون می‌جوشد / زانو زدن دنیا مقابل ایران

وزیر سابق اطلاعات با تاکید بر اینکه اقتدار از درون می‌جوشد،‌ خاطرنشان کرد: مردم ایران اسلامی احساس تکلیف کرده و با اقتدار ایستادند و سبب شدند دنیا در مقابل ایران به زانو در بیاید.

گرانی امروز ناشی از سوء مدیریت است / ایران کشوری نیست که تحریم‌ها در مسیرش مشکل ایجاد کند

مصلحی سوء مدیریت را عامل اصلی گرانی‌های اخیر دانست و تاکید کرد: به‌عنوان کسی که از برخی پشت صحنه‌ها با خبر هستم، گرانی اخیر را ناشی از سوء مدیریت می‌دانم.

وزیر سابق اطلاعات تصریح کرد: ما کشوری نیستیم که تحریم‌ها برای ما مشکل ایجاد کند و اگر برای تحریم‌ها برنامه‌داشته باشیم موفق می‌شویم.

وی در ادامه با اشاره به جفایی که در زمینه مقابله با تحریم‌ها صورت گرفت، عنوان کرد: زمانی صدای ما برای پیگیری و پیشگیری و مقابله از تحریم‌ها بلند بود اما متاسفانه برخی مسئولان جلو نیامدند اما همواره تحریم‌ها مشکلی برای ایران ایجاد نمی‌کند.

مصلحی با اشاره به تحریم‌های دوران جنگ گفت: تحریم‌های امروز هر چقدر هم باشد از تحریم‌های دوران جنگ که بیشتر نیست،‌در دوران دفاع مقدس کشتی‌هایی که حامل مایحتاج ما بود را در خلیج فارس غرق می‌کردند تا ما به مشکل بخوریم اما امروز شاهد این هستیم که کسی جرات چنین اقدامی را در خلیج فارس ندارد.

وی افزود: امروز به‌واسطه اقتداری که داریم دشمن جرات مقابله با ایران را ندارد،‌ در دوران دفاع مقدس ما به سیم خاردار نیز محتاج بودیم اما امروز به خودکفایی رسیده‌ایم.

وزیر اطلاعات گفت: امروزه به محض اینکه دشمنان نظام حرفی می‌زنند با نمایش اقتدار خود و توان نظامی خود نشان می‌دهیم که امروز ایران در اوج قدرت قرار دارد.

امروز در اوج قدرت هستیم

مصلحی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی امروز در اوج قدرت است، خاطرنشان کرد: امروز جوانان غیور ایران اسلامی توانمندی بالایی دارند، علی‌رغم اینکه ما به دلیل شرایط فعلی نمی‌توانیم پیشرفت‌های علمی و توان بالای جوانانمان را مطرح کنیم.

وی در ادامه گفت: امروز نباید زرق و برق دنیای ما را از مسیر خارج کند،‌ما باید خواسته‌های رهبری را بدانیم و با حفظ ولایت‌مداری در راستای پاسداری و حراست از آرمان‌های انقلاب گام برداریم.

این گزارش حاکی است،‌ یادواره شهدا «از خاک تا افلاک» با حضور خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و مردم ولایی جنوب استان تهران برگزار شد.

در این مراسم از خانواده‌های معظم شهدا در دوران دفاع مقدس تجلیل به عمل آمد.

پخش کلیپ‌هایی از دوران دفاع مقدس، بیانات مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان در رابطه با زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و ... از دیگر برنامه‌هایی است که در این یادواره اجرا شد.

یادواره شهدا با عنوان «از خاک تا افلاک» به همت پایگاه حضرت مهدی (عج) حوزه 357 حضرت ولی‌عصر (عج) ناحیه مقاومت بسیج حضرت عبدالعظیم (ع)‌، مسجد حجت‌‌بن‌الحسن (ع) و حمید فرشیدفر مسئول این پایگاه و دریادلان بسیجی پایگاه حضرت مهدی (عج) برگزار شد.

شهرری که جنوبی‌ترین منطقه پایتخت ایران اسلامی است در دوران دفاع مقدس بیش از 2 هزار و 730 شهید را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.

۱۳۹۲/۹/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...