نسخه چاپی

در دیدار فعالان دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی مطرح شد

واكنش عارف به خبر سرلیستی‌ در انتخابات مجلس

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی گفت: اولین گردهمایی اساتید برای تدوین اساسنامه این تشكل برگزار شده است و با تصویب اساسنامه در آینده‌ای نزدیك این تشكل رسما فعالیت خود را آغاز خواهد كرد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از فعالان دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به در پیش بودن ۱۶ آذر، روز دانشجو با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنبش دانشجویی ،گفت: ۱۶ آذر، روز بزرگی است که به عنوان روز دانشجو مطرح شده و نشان‌دهنده‌ جایگاه دانشگاه و دانشجویان در روند تحولاتی است که جامعه‌ ما را به سوی سرفرازی هدایت می‌کند.

وی با بیان اینکه جنبش دانشجویی پیشگام و پیشتاز در جریانات سرنوشت‌ساز ملت ایران بوده است،افزود: دانشجویان چه پیش از انقلاب و چه پس از انقلاب حضور فعال،موثر و پرهزینه‌ای در همه‌ صحنه‌ها داشته‌اند. هزاران شهید و جانباز هدیه‌ای است که دانشگاه ما به ملت ایران تقدیم کرده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه دانشگاه اساس دانایی است،گفت: دانشجویان باید تلاش کنند با حفظ سرمایه‌های علمی و پژوهشی نگذارند، تحجّر و واپسگرایی وارد محیط‌های علمی شود و پیشرفت کشور تحت تأثیر برخی دگم‌‌اندیشی‌ها قرار بگیرد.

عارف در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت‌های بنیاد امید ایرانیان که مورد پرسش دانشجویان بود اشاره کرد و گفت: در اواخر دوران دولت اصلاحات تصمیم گرفتیم بنیادی برای رشد و آبادی کشور بر اساس تجربه مدیران دولت اصلاحات تاسیس کنیم و به همین دلیل با مشورت‌های صورت گرفته بنیاد باران مجوز فعالیت خود را از وزارت کشور وقت دریافت کرد.

وی با بیان اینکه بنیاد باران چند ماموریت اصلی برای خود تعریف کرد و گام‌هایی را در این زمینه برداشت، تصریح کرد: در سال ۸۸ تصمیم گرفتیم بنیاد امید ایرانیان که همسو با بنیاد باران است با اولویت دادن به فعالیت‌های علمی، پژوهشی، اجتماعی و فرهنگی تاسیس کنیم. این بنیاد فعالیت سیاسی بصورت حزبی ندارد و محور فعالیتش اجتماعی ، فرهنگی و علمی است.

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی همچنین به بنیاد پیشبرد علم و فناوری در ایران که وی در هیئت مؤسس این بنیاد است اشاره کرد و گفت: برای همکاری در برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری در راستای ظرفیت‌سازی و بسترسازی جهت توسعه علمی و همچنین برقراری ارتباط داخلی و بین‌المللی در راستای تولید، ترویج، انتشار و انتقال علم و فنآوری به منظور پاسخگویی به نیازهای جامعه، بنیاد پیشبرد علم و فناوری در ایران را تاسیس کردیم که فعالیت‌های مفیدی تاکنون انجام داده است.

عارف به مقدمات تشکیل تشکل صنفی اساتید در کشور اشاره کرد و افزود: بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری جمعی از اساتید صاحب نام کشور تصمیم گرفتند با توجه به خلاء وجود تشکل صنفی برای اساتید، در اندیشه راه‌اندازی چنین تشکلی باشند که مقدمات این کار صورت گرفته است. اولین گردهمایی اساتید برای تدوین اساسنامه این تشکل برگزار شده است و با تصویب اساسنامه در آینده‌ای نزدیک این تشکل رسما فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی در پاسخ به سؤالات مکرر حاضرین در جلسه درباره انتخابات مجلس آینده و برخی مباحث مطرح شده از جمله سرلیستی وی در این انتخابات، گفت: شخصا علاقه‌ای ندارم در این مقطع وارد مباحثی شوم که کمکی به انسجام اصلاح‌طلبان نمی‌کند. طرح اینگونه مباحث زود هنگام است و در جهت افتراق بین اصلاح‌طلبان مطرح می‌شود. همه فعالیت‌ها باید در راستای مشارکت حداکثری مردم و افزایش انسجام و همبستگی و همدلی پیش برود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مطمئنا اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس آینده حضور جدی خواهند داشت، تاکید کرد: اصلاح‌طلبان باید با هماهنگی با یکدیگر و فعالیت تشکیلاتی منسجم در انتخابات مجلس آینده که انشاءالله به مانند انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم برگزار می‌شود، حضور جدی داشته باشند و اگر مشارکت مردم چشم‌گیر باشد پیروزی اصلاح طلبان دور از دسترس نیست.

عارف با انتقاد از برخی مواضع نمایندگان مجلس، گفت: نمایندگان مجلس که نماینده افکار عمومی هستند باید بیشتر از دیگر اقشار جامعه پیام انتخابات ۲۴ خرداد را درک کرده باشند، برخی موضع‌گیری‌های صورت گرفته طی چند ماه اخیر در برابر دولت نشان می‌دهد که این پیام به خوبی توسط برخی افراد درک نشده است.

وی بر ضرورت حفظ آرامش در کشور و پرهیز از طرح مباحثی که به وحدت ملی آسیب می‌رساند اشاره و تاکید کرد: باید از حوادث انتخابات سال ۸۸ عبرت گرفت و کشور را وارد جنگ حیدری و نعمتی نکرد. اصولگریانی که ۸ سال تربیون در اختیارشان بود و به اصلاح طلبان انواع و اقسام اتهامات را وارد کردند اجازه دهند در دوران جدید، کشور در آرامش به سر ببرد. باید تلاش همگان توفیق دولت در پاسخگویی به مطالبات و نیازهای به حق مردم باشد.

۱۳۹۲/۹/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...