نسخه چاپی

مخالفان اسد رو در روی هم قرار گرفتند

منابع خبری روز جمعه اعلام كردند: اعضای ائتلاف، شورای ملی مخالفان دولت سوریه و معارضان، از گروههای مخالف بشار اسد رییس جمهوری سوریه، مواضع متناقضی در قبال شركت در كنفرانس ژنو 2 اتخاذ كرده اند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، شبکه تلویزیونی بی بی سی به نقل از احمد الحربا رییس ائتلاف مخالفان سوریه اعلام کرد که این ائتلاف در ‍‍‍ژنو 2 شرکت می کند. پس از آنکه دمشق ارایه هر طرحی بدون حضور بشار اسد رییس جمهوری سوریه را در وضعیت آینده این کشور غیر قابل پذیرش اعلام کرد، معارضان شرایطی را برای شرکت در ژنو مطرح کردند.

الجربا رییس ائتلاف ملی مخالفان سوریه، حضور ائتلاف ملی در ژنو 2 را منوط به شرکت نکردن ایران کرده بود، اما پیش از مشخص شدن این موضوع، اعلام کرد که در کنفرانس ‍ژنو شرکت خواهد کرد. در این حال منابع خبری عربی گزارش دادند که ˈاسعد مصطفیˈ وزیر دفاع دولت موسوم به موقت معارضان سوری اعلام کرده است که آنها نماینده ای در ژنو 2 نخواهند داشت. وی گفت که می خواهد با اعضای ائتلاف و شورای ملی برای تصمیم گیری متمرکز گفت و گو کند.

کنفرانس ژنو 2 با هدف یافتن راه حل سیاسی برای بحران سوریه روز 22 ژانویه آینده آغاز می شود. مقام های سوری هیات اعزامی خود به ژنو 2 را مشخص کرده اند. این هیات به ریاست ولید المعلم وزیر خارجه سوریه به ژنو می رود، اما مخالفان دولت سوریه بر سر مشارکت در این کنفرانس با هم اختلاف نظر دارند.

۱۳۹۲/۹/۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...