نسخه چاپی

تفاوت های فوتبال پرسپولیس آماتور و میلان حرفه ای

بازی دو تیم پیش كسوتان پرسپولیس و میلان در بازی خداحافظی مهدی مهدوی كیا تفاوت های آشكار میان فوتبال حرفه ای و آماتور حتی بعد از بازنشستگی بازیكنان بود .

به گزارش نما به نقل از گل برتر، هنگامی که بازیکنان دو تیم ( ستارگان دیروز دو تیم بزرگ فوتبال ایران و ایتالیا ) قدم به روی زمین چمن ورزشگاه آزادی گذاشتند، با نگاهی به آمادگی بدنی و فیزیک بازیکنان دو تیم بخوبی می شد که فرق بازیکنان حرفه ای و آماتور را حتی پس از بازنشستگی بخوبی مشاهده کرد.

این در حالی بود که اگر از قبل اعلام نمی شد که پرسپولیس با بازیکنان پیش کسوتان میلان بازی دارد به جز دروازه بان نیمه اول این تیم سباستین روسی و تا حدودی ماسارو زننده گل اول بازی که شرایط خوبی نداشتند، نمی شد تشیخص داد که بقیه ستاره های قدیمی و محبوب شهر میلان هستند یا بازیکنان کنونی میلان و بطوریکه هیچ اثری از اضافه وزن را نمی شد در آنان دید.


در این میان حتی فرانکو باره زی، مالدینی و گتوزو سه ستاره فراموش نشدنی فوتبال ایتالیا و جهان با حفظ فرم بدنی خود مشخص بود که بعد از خداحافظی از بازیگری همچنان تمرینات جدی را رها نکرده اند.


بر عکس میلانی ها بسیاری از ستارگان قدیمی پرسپولیس به دور از آمادگی بدنی، فیزیک شان سخت توی ذوق می زد و به جز پنجعلی، باقری و چند تن دیگر باورکردنش خیلی مشکل بود که آنها روز و روزگاری مردان بزرگ مستطیل سبز بودند و جماعتی را با تکنیک ناب مجذوب هنر خود می کردند.


به نظر می رسد مهم ترین دلیل این تفاوت ها را باید در نگرش میان بازیکنان فوتبال حرفه ای و آماتور پس از خداحافظی از دنیای فوتبال دید و اینکه حرفه ای ها با تمرینات همیشگی و منظم و با حضور در تورنمنت های مختلف، علی رغم وداع با بازی های رسمی همچنان با هدف حفظ سلامتی دوست ندارند که مایه تعجب هواداران پر شمار خود شوند و این در حالی است که پیش کسوتان فوتبال ایران با نگاه آماتورگونه و نبود برنامه برای پیش کسوتان با بسنده کردن به بازی های مناسبتی به کلی از صحنه فوتبال خود را محو می کنند.


تداوم حضور در میدان فوتبال برای این بازیکنان را باره زی دیشب در 90 تأیید کرد زمانیکه گفت این تیم میلان سالی 5-6 بازی را به این صورت انجام می دهد و امسال پیش از سفر به ایران به اندونزی و گرجستان هم سفر کرده اند.

۱۳۹۲/۹/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...