نسخه چاپی

عثمانی در مخالفت با ممنوعیت به كارگیری بازنشستگان در مشاغل اجرایی؛

اگر قرار است بازنشستگان به كار گرفته نشوند؛ نمایندگان هم نباید از بازنشستگان باشند

عکس خبري -اگر قرار است بازنشستگان به کار گرفته نشوند؛ نمايندگان هم نبايد از بازنشستگان باشند

عضو مجمع نمایندگان آذربایجان غربی با بیان این كه مانع از حضور افراد باتجربه در مناسب اجرایی نباشیم گفت: اگر قرار است نیروهای بازنشسته در مناسب اجرایی مورد استفاده قرار نگیرد باید نمایندگان نیز بازنشسته نباشند.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد قسیم عثمانی نماینده مردم بوکان در جلسه علنی امروز در مخالفت با دو فوریت طرح ممنوعیت به کارگیری و اشتغال بازنشستگان در مشاغل اجرایی و ستادی گفت: اگر قرار است از بازنشسته‌ها استفاده نشود چرا نمایندگان می‌توانند بازنشسته باشند.

وی افزود: آقای یوسفیان ملا به عنوان طراح این طرح بازنشسته هستند و اگر وزیر، قائم مقام وزیر،‌ معاون وزیر استاندار و.... دوندگی دارد نمایندگان نیز دوندگی دارند بنابراین اگر مسئولان دولتی نباید از بازنشسته‌ها انتخاب شوند نماینده‌ها نیز نمی‌توانند.

نماینده بوکان در ادامه تاکید کرد: نکته دیگری که وجود دارد قانون عطف به ماسبق نمی‌شود و این که در آن طرح گفته شده باید ظرف 15 روز مسئولان انصراف خود را از ادامه خدمت ارائه دهند این کار باعث از هم پاشیدن شیرازه مدیریت می‌شود.

وی تاکید کرد: طرح مذکور این پیام را دارد که مجلس می‌خواهد مقابل دولت بایستد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات افزود: آیا مشکل اشتغال صرفا حضور حدود 50 بازنشسته است.

وی در ادامه تاکید کرد: متاسفانه در دولت احمدی‌نژاد این موضوع باب شد که وزیر و استاندار این طرف و آن طرف برود در حالی که باید وزیر، قائم مقام وزیر و استاندار بنشینند و فکر کنند.

عضو مجمع نمایندگان آذربایجان غربی اظهار داشت: مگر ما چند نفر در حوزه نفت مثل آقای زنگنه یا در حوزه کشاورزی مثل آقای حجتی داریم و یا چند نفر مثل آقای سعادت استاندار آذربایجان غربی داریم که 16 سال استاندار بوده است.

وی افزود: هزینه تجربه این افراد را ملت پرداخت کردند بنابراین باید از تجربه آن‌ها در راستای توفیقات ملت استفاده کنیم.

وی با بیان این که نباید افراط و تفریط کنیم، گفت: در دولت‌های قبلی نیروهای خوب را به خاطر مسائل سیاسی بازنشسته کردند و ما نباید از حضور افراد باتجربه در مناسب اجرایی جلوگیری کنیم.

عثمانی افزود: براساس اعتدال فکر کنیم و این طرح مذکور با قانون مدیریت خدمات کشوری در تضاد است.

۱۳۹۲/۹/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...