نسخه چاپی

آخرین خبر از اتاق مشترك ایران و آمریكا

رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران با بیان اینكه هنوز تصمیمی برای راه‌اندازی اتاق مشترك ایران و آمریكا گرفته نشده است، گفت: آنچه مصلحت قوای حاكمیتی باشد، بخش خصوصی در جهت آن اقدام خواهد كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس: غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران امروز در نشست خبری شورای گفت‌وگو در خصوص راه‌اندازی اتاق مشترک ایران و آمریکا، اظهار داشت: این موضوع از قبل مطرح بوده و بخش خصوصی بجز مواردی که خط قرمز نظام است، در بخش‌هایی که مورد توجه فعالان اقتصادی باشد، ورود خواهد کرد، اما راه‌اندازی این اتاق نیاز به تصمیم‌گیری در هیئت رئیسه دارد و همچنین قطعا نظرات قوای حاکمیتی مورد توجه خواهد بود که در نهایت با تجمیع آنچه که مصلحت باشد، بخش خصوصی اقدام خواهد کرد.

وی در خصوص بهبود فضای کسب و کار تصریح کرد: قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار در اسفند سال 90 به تصویب رسیده، اما به خوبی اجرا نشد و تصور می‌کنیم، در دولت جدید تحول سازنده در این عرصه ایجاد شود.

شافعی در باره همکاری بین‌المللی اتاق بازرگانی با کشورهای منطقه و کشورهای اسلامی بیان داشت: قطعا اولویت‌های تجاری و اقتصادی اتاق بازرگانی کشورهای همسایه و اسلامی خواهد بود و افزایش حجم مبادلات در دستور کار قرار دارد، اما با توجه به فضای به وجود آمده نگاهی به کشورهای توسعه یافته خواهیم داشت، تا با اعزام و پذیرش هیئت‌ها و نیز برگزاری کنفرانس‌ بین‌المللی اقدامات مؤثری در این راستا برداشته شود.

در این نشست محمدرضا رحمانی رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی با اشاره به اینکه یکی از مباحث مطرح شده در جلسه شورا بحث نقدینگی صنعت و تولید بود، گفت:‌ در حال حاضر مصوبات خوبی نسبت، به نیازهای صنعت انجام شده، اما توقع داریم روند و سرعت مصوبات متناسب با نیازها باشد و این موضوع از دولت درخواست شده و قرار است در جلسه‌ای مفصل به نیازهای مالی تولید پرداخته شود.

رحمانی تاکید کرد: ‌برای اولین بار معوقات مربوط به تولید از سوی بانک مرکزی شفاف شد و اکنون می‌دانیم 14.5 درصد معوقات مربوط به تولید است، همچنین نگرانی بخش تولید این بوده که در اجرای سیاست‌های ضد تورمی دولت و نیز کاهش نقدینگی در جامعه این مباحث متوجه تولید نباشد و اصولا هیچ کارشناس اقتصادی کاهش نقدینگی در تولید را توصیه نمی‌‌کند.

۱۳۹۲/۹/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...