نسخه چاپی

برخورد جدی دستگاه قضا با زمین خواران ادامه دارد

دادستان كل كشور گفت: یك راه برای حل مسئله زمین خواری این است كه افرادی كه متولی‌اند كاری انجام دهند كه این مسئله صورت نگیرد و همچنین مجازات دستگاه قضایی نیز بایستی تاثیرگذار باشد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در خصوص پرونده زمین‌خواری نیز اظهار داشت: زمین‌های مقاط، زمین‌های دایر و بایر، زمین‌های در اختیار دولت و همچنین زمین‌های حقیقی، متولی‌شان مشخص است؛ پس در مرحله اول کسانی که متولی‌اند باید از زمین‌های خود محافظت کنند و باید خودشان در این زمینه اقدام لازم را به عمل آورند.

دادستان کل کشور ادامه داد: برای پیشگیری از مسئله زمین‌خواری، قوه قضاییه مسئولیت دارد و این در حالی است که باید این سوال را پرسید که شهرداری‌ها و ... کجا هستند.

وی افزود: زمانی که ساخت‌وسازی در یک مکان انجام می‌شود، باید نظارت بیشتری روی آنها صورت گیرد.

سخنگوی دستگاه قضا گفت: قوه قضاییه به این مسئله اهتمام دارد که در این راستا نتیجه نسبتا خوب بوده است، به طور مثال در ماه‌های مهر و آبان در دو استان اراک و قزوین بیش از 140 مورد وجود داشت که دادستان وارد شده و رفع تصرف انجام دادند که در صورت نیاز تخریب کردند که این مسئله برای مردم هزینه بسیاری به همراه داشت و چنانچه این امر از ابتدا با نظارت صحیح صورت می‌گرفت اینگونه مسائل پیش نمی‌آمد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای تصریح کرد: یک راه برای حل مسئله زمین خواری این است که افرادی که متولی‌اند کاری انجام دهند که این مسئله صورت نگیرد و همچنین مجازات دستگاه قضایی نیز بایستی تاثیرگذار باشد.

۱۳۹۲/۹/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...