نسخه چاپی

كشف سلاح‌های ساخت اسرائیل از شورشیان در سوریه

عکس خبري -کشف سلاح‌هاي ساخت اسرائيل از شورشيان در سوريه

ارتش سوریه اعلام كرد كه در آخرین عملیات خود علیه شبه‌نظامیان مورد حمایت كشورهای خارجی ، سلاح‌های ساخت رژیم اسرائیل را از آنها ضبط كرده است.

به گزارش نما؛  سايت فارسي شبکه تلويزيوني «پرس» نوشت: يک منبع نظامي يکشنبه (10 آذر) به خبرگزاري رسمي سانا گفت که تسليحات اسرائيلي، از جمله موشک‌هايي ساخت اين رژيم را طي عملياتي در شهر مرکزي تدمر در استان حمص به دست‌ آورده‌اند . همچنين ارتش يک مقر فرماندهي شبه‌نظاميان مورد حمايت خارج در حومه دمشق ، پايتخت سوريه را منهدم کرده است.  در همين حال گفته مي‌شود که نيروهاي دولتي سوريه ، چندين شبه‌نظامي تبعه عربستان سعودي را در منطقه استراتژيک قلمون کشته‌اند.


 در روزهاي اخير ارتش سوريه توانست پس از چند هفته نبرد در اين منطقه که به عنوان پايگاه عمليات شبه‌نظاميان در اطراف دمشق محسوب مي‌شد، استيلاي خود را حفظ کند.روز شنبه نيز فيصل مقداد، معاون وزير امور خارجه سوريه گفت که رژيم اسرائيل و عربستان سعودي يک فرماندهي مشترکي را در اردن ايجاد کرده‌اند تا بتوانند عمليات شبه‌نظاميان را از آن جا کنترل کنند.


 در تحقيقات دفاعي اخير يک موسسه انگليسي که در 16 سپتامبر منتشر شد، نشان مي‌دهد که هم‌اکنون حدود 100 هزار شبه‌نظامي در قالب 1000 گروه عليه مردم و دولت سوريه در جنگ هستند. موسسه انگليسي جينز در تحقيقات خود آورده است که 10 تن از اين شورشيان وابسته به گروه القاعده بوده اند و مابقي به ديگر گروه‌هاي شورشي تعلق دارند. تحليل‌گران بر اين باورند که تعداد بسيار زيادي از افراطيون تبعه خارج هم‌اکنون در سوريه فعال هستند.ناآرامي‌هاي خونين از سال 2011 گريبان‌گير سوريه است. بر اساس گزارش‌ها، غرب و هم‌پيمانان منطقه‌اي آن به ويژه قطر، عربستان سعودي و ترکيه از شبه‌نظاميان سوريه حمايت مي‌کنند.


 بر اساس آمار سازمان ملل متحد، در نزديک به سه سال ناآرامي و درگيري‌هاي مسلحانه در سوريه، بيش از 100 هزار نفر جان خود را از دست داده‌ و ميليون‌ها نفر نيز بي‌خانمان شده‌اند. نزاع بلند مدت در سوريه ميليون‌ها نفر از مردم اين کشور را مجبور به فرار از خانه‌هاي خود کرده است. همچنين، سازمان ملل همواره ضمن هشدار درباره وخامت شرايط انساني در سوريه اعلام کرده است که بيش از 9 ميليون نفر از مردم اين کشور به علت مشکلات ناشي از بحران جاري به کمک‌هاي فوري نيازمند هستند. از سوي ديگر، بر اساس گزارشي که اين نهاد بين‌المللي 15 مهر منتشر کرد، بيش از 4 ميليون سوري در سال 2014 مجبور به ترک خانه‌هاي خود خواهند شد.

۱۳۹۲/۹/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...