نسخه چاپی

روزگار سختی كه دریاچه ارومیه میگذراند

نماینده مردم ارومیه در مجلس در نطق میان‌ دستور خود با اشاره به مشكل دریاچه ارومیه گفت: این دریاچه كه به عنوان مهمترین و زیباترین دریاچه كشور است، این روزها روزگار سخت و دردناكی را طی می‌كند.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران جواد جهانگیرزاده نماینده مردم ارومیه در مجلس در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز بهارستان ضمن تبریک روز جهانی معلولان گفت: این روزها شاهد عقده گشایی برخی از رهبران نالایق غربی علیه ملت بزرگ و انقلابی ایران هستیم، انگار که سیاست های کینه توزانه غرب علیه انقلاب اسلامی هیچگاه پایانی ندارد.

وی ادامه داد: اما آنچه که رفتار غربی‌ها را این روزها بیشتر مفتضح می‌سازد، سخنان متناقضی است که ناچیزترین اعتمادها را نیز نسبت به آنها بر باد می‌دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی اظهار داشت: تندروهای تابع صهیونیسم جهانی عمده تمرکز خویش را بر روی ایجاد فشارهای سیاسی علیه جمهوری اسلامی استوار ساخته‌اند.

جهانگیرزاده تصریح کرد: هنوز اروپایی‌ها خود را لوتی جهان دانسته و برای دیگران خط و نشان می‌کشند و تفکر منحط خویش را فکر غالب جهان می‌دانند.

وی ضمن اعلام حمایت و قدردانی از وزیر خارجه و تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان اظهار داشت: امیدوارم تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان در مسیر حقوق حقه جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش توفیق یابد، اما بدون تعارف نمی‌توان بی اعتمادی خویش را نسبت به هسته مرکزی غرب که تحت فشار و هدایت صهیونیست‌ها قرار دارد آشکار نساخت.

نماینده مردم ارومیه در ادامه به مشکل دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: دریاچه ارومیه به عنوان مهمترین و زیباترین دریاچه کشور این روزها روزگار سخت و دردناکی را طی می‌کند، همه باید بدانند هر پیشنهادی در خصوص احیای این دریاچه که در آن حقوق کشاورزان نادیده گرفته شود، عدول از مسئولیت‌های دستگاه‌ها تلقی خواهد شد.

جهانگیرزاده ادامه داد: اقتصاد استان مبتنی بر کشاورزی و درآمدهای مردم آن نصف درآمدهای سرانه ملی است و قطع منبع اصلی درآمد استان جز خیانت تعبیر دیگری نخواهد یافت.

این نماینده تصریح کرد: وزارتخانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی تاکنون در انجام مسئولیت خویش سستی و کاهلی نمودند و انجام پروژه‌های مهم مانند احداث کانال‌های نوین انتقال آب، استفاده از روش های آبیاری نوین و تجدیدنظر در کشت محصولات پردرآمد که نیاز کمتری به آب دارد، می‌تواند چهره اقتصادی استان را متحول کند که این موضوع از ضرورت های اساسی بوده که در طی 20 سال گذشته کمترین اتهامی نسبت به آنها صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: دریاچه ارومیه مختص به مردم ارومیه و آذربایجان نیست بلکه متعلق به کشور و منطقه است و آثار منفی مرگ این دریاچه گریبان همه کشور و منطقه را خواهد گرفت.

جهانگیرزاده در پایان خاطرنشان کرد: جای امید فراوان است که مقامات دولتی با تاسی از رئیس جمهور بدون برگزاری جلسات فرمایشی نسبت به انجام اقدامات موثر عاجل مصمم شوند، اما متاسفانه این اراده هر روز که می گذرد کمرنگ‌تر و کم اثر تر می‌شود.

۱۳۹۲/۹/۱۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...